- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Rabu, 5 November 2008

AsRuL AiRul : Main Sorok-sorok Jumpa Antu

AsRuL AiRul : Main Sorok-sorok Jumpa Antu

Masa kecik2 dulu korang suka or pernah main sorok2 kan...aku pon sama gak..huuhuh..tapi kita orang xckp sorok2..tapi kita orang ckp I-B-U ibu, tapi maksud dia sorok2...la...huhuhu... main tu selalu siang2..tak seronok sngt.. tapi pada satu ari kami nk main tu mlm2..taw.... kita org buat perjanjian, mlm tu mlm jumaat taw..kita org mula min kol 9.. sume kene ada..xsilap aku dalam 12 orang ar kawan2 aku termasuk adek aku..ada perempuan gak..ada ocin, n jendul...huhuhu..masa tu nama masa kecik..so pelik sikit ar..huhuhu...

Tibalah saat yang dinanti-nantikan..hahahah... masa tu kawan aku faiz jadi taw..maksud aku dia yg kene cari kami sorok2 lah... kami cakp kawasan terhad taw.. korang kan taw estet kan luas..so kene cari mak datok dah lah malam gelap.. ada yg sorok kat pokok, reban ayam, panjat pokok, dlam jamban (kat belakang umah), kat mana2 lah...huuhuh..luas siot... aku dengan adeq n 2 org kawan sorok kat reban ayam..kita org masok senyap2..huhuhu..takot ayam bising..huhuh...dengan bau busuknya..huhuhu..tapi dah biasa dah masa tu..kat budak estet...hahha.. adeq aku ckp cian faiz kene cari.. ermmm ..aku ckp..xpe la ek...kita diam je kat cini..huhuu..

Kalau korang nk taw, estet tempat aku tu keras sikit...kira ada hantu la...entah la...mula2 xpecaya la...so mlm tu lah saksikan segalanya..huhuhu.. tgh sorok dlm reban aym kan..tiba2 aku tgk kawan aku panjat dlm jambat... dia bukan pnjt bumbung jmban taw, tapi dalam jmban tu dia pijak2 kat kayu yg kat atas tu...o aku nampak dia lah dari luar masa dia kat atas tu...tapi bukan atas jamban taw..tiba2 adeq aku panggil aku.. bang apa kat atas tu... ermm... aku tgk ar dia tunjuk dgn jari..huuhu..kat asat bumbung..apa lagi aku terperajat ar..ada kain putih kat atas tu..huhuhu...hantu lah dol.. dia je dah ar...aku ckp dengan adeq aku..dia pon pegang tangan aku kuat2..huhuhu...

Aku masa kecik mmg dh penah nmpk benda tu so aku buat bodoh je lah..tapi aku pecaya ataw tidak entah lah....walau penah nmpk tapi.. abaikan lah..huuhu.... tu cite lain k...lama gak sorok dalam jamban..pastu kita orang pon dh penat..trus balik n mandi...huu... tdoooo...

Tiba kat umh jew, dlm kol 2 pagi kot..ada org ketuk umh aku..deras sungguh... terjaga lah aku dgn yg len...dia orang ckp kawan aku sorang xbalik2 umh..hilang... terperanjat berok aku.... sume org bising taw masa tu...aku, abah n adeq aku kuar n tlg cri... dari pasgi tusmpai esok pagi dlm kol 7 atau 8 lah..xjumpa2..taw... sekali kan... ada org jumpa satu guni tepi jln.. pastu buka tgk kawan aku... uhuuhuh..kelakar..dia tgh tdo..pastu dia cite ar...dia kene sorok..dia lupa dah..apa lah...

Pastu kan, kami semua berkompol taw... si dol yg panjat kat dalam jmbt ckp, dia rasa sejuk je mlm td..huhuhu.... dia xtaw ada hantu atas dia..kita org xbagi taw pon pasal antu tu..huhhu... ala tu sume pengajaran lah..supaya jgn main mlm2 ...huuhu... dia xganggu kita kalau kita xgangu dia..k..

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky