- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Ahad, 18 Januari 2009

Intan Suraya 4

"maaf, saya pelajar baru. saya nak tumpang tanya. di mana pejabat bendahari. saya nak bayar yuran kemasukan."

aku sedikit terkejut ketika seorang wanita bertanya kepada aku. aku lihat gayanya seorang yang baik. dengan mempunyai sepasang mata yang cantik dan senyuman yang menawan, pasti wanita itu disukai ramai. memang tidak di nafikan lagi, aku perhatikan lelaki disekeling melihat dan menumpukan mata ke arahnya. wajahnya yang suci membuatkan aku turut memandang wajah itu. aku mengelamun seketika.

"maafkan kawan saya cik..." khairul menyampuk dalam perbualan kami.

"intan suraya"

"ok, cik intan. maafkan kawan saya. kawan saya memang macam ni. pejabat bendahari di bangunan sebelah. cik naik tingkat 2 dan disitu ada 2 pejabat berasingan. pejabat itu di sebelah kanan berhampir dengan papan kenyataan." khairul menjelaskan dengan panjang lebar.

aku hanya mampu diam membisu dan kaku. aku seolah-olah disihir. kenapa aku mudah digoda dengan kecantikan. itulah hakikatnya. aku terbangun dari lamunan. kelibat wanita itu tidak lagi kelihatan.

"mana pergi perempuan itu?" aku bertanya kepada khairul.

"dia dah pergi bangunan sebelah. kenapa?" balas khairul.

"tak ada apa-apa"

"kenapa kau tadi dia saja bila melihat perempuan tu? ni mesti ada apa-apa. bagitahu la." khairul merasakan ada sesuatu yang aku sembunyikan. namun aku menafikannya.

"aku pening kepala tadi sebab itu aku diam. jom lah kita jumpa Adibah. kesian dia tunggu kita lama." aku cuba mengelak daripada ditanya berterusan oleh khairul. tak terdaya aku untuk menjawab soalan yang boleh membunuh dan menjerat aku.

tidak mungkin aku akan jatuh cinta pandangan pertama hanya kerana paras rupa. tidak mungkin. aku cuba menafikannya. bagi aku rupa bukan ukuran tetapi hati. tapi kali ini, setelah aku melihat wajahnya, aku merasakan tenang dan ada cahaya diwajahnya. entah ilmu apa yang digunakannya sehingga membuatkan ramai lelaki tergoda kepadanya.

tak baik juga aku buruk sangka terhadap dia. kelihatan dia seperti baik. semakin aku memikirkan tentangnya aku semakin binggung dan pening. lebih baik aku tidak memikirkan benda yang tidak penting. aku terus melangkah menuju ke tingkat tiga perpustakaan. di situ Adibah menunggu aku dan khairul. kesia dia menunggu kami terlalu lama.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky