- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Isnin, 28 April 2008

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

Aku ingin berkongsi kepada rakan-rakan yang sudi membaca blog aku, hari ini adalah hari lahir seseorang yang aku sayang dan dia telah pergi jauh sejauh yang mungkin. Namun aku tetap merasai kehadirannya disisi aku.

Tanggal 28/4/2008 genap 22 tahun dia dilahirkan. Aku ingat lagi sewaktu aku mula-mula mengenalinya, masa itu hanya kawan dan tidak lebih dari itu. Cinta yang berputik aku biarkan. Dia mengetuk pintu hati aku dengan salam yang cukup mesra. Dalam hati yang cukup terkejut aku menyambut salaman itu. Tapi sekarang, aku sambut keseorangan, aku menangis keseorangan dan aku bersendirian. Tika dia pergi meninggalkan aku, aku pernah cuba untuk membunuh diri, pernah aku cuba dunia aku gelap dan pernah aku fikir aku menyesal kerana aku tidak mampu melakukan apa-apa. Aku hanya berdiam membisu, berdiri kaku seperti batu. Aku kutuk diri aku sendiri. Kenapa aku tidak dapat menolong insan yang aku sayang, kenapa? Seringkali aku tanyakan dalam hati aku. Namun semua itu adalah takdir. Betul kata orang, ajal maut ditangan Tuhan Yang Esa. Dia disahkan menghidap leukimia dan merahsiakan segalanya daripada aku. Sekarang, aku terlalu rindu akan dirinya. Aku masih lagi sayang dan aku masih lagi ingat kenangan kita bersama. Percayalah aku tak akan mungkin melupakan kau. Itu aku pasti.




Aku izinkan kau hadir dalam hidupku,
Aku setia bersama mu,
Bila kau suka, aku tertawa
Bila kau duka, aku serba salah.

Tanpa kau aku lemah,
Tanpa kau jua aku merindu,
Hanya kau dihatiku,
Walau aku bukan yang terbaik.

Aku cuba renungkan
Masa-masa indah kita bersama,
Bayangmu sering terlukis,
Seribu kenangan mengimbau suka.

Kisah agung kita
Akan aku simpan dalam kenangan,
Sebelum gugur tercalar jiwa parah,
Akan aku bawa sampai ke mati.

Aku redha pemergianmu,
Semua itu cerita masa lalu,
Cerita tentang kau dan aku,
Kini hanya kenangan yang tinggal.

Pernah aku menitiskan air mata,
Juga pernah aku cuba matikan diri,
Harusnya takkan aku biarkan kau pergi,
Namun kuasa ilahi tiada penghalang.

Damai kau disana,
Bersama seribu kenangan,
Tenang dan tunggulah aku,
Kita pasti bersua kembali.

*** Dia pergi pada 13/7/2007 (Hasliza)***


Tarikh yang sama (28/4/2008) juga adalah hari lahir mY best friend - faizal dan my roomate - hasnawi.. happy birthday you all..s emoga hadapi hidup dengan tenang. insyaAllah.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky