- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Khamis, 25 September 2008

AsRuL AiRul : Kucing Vs Ular

AsRuL AiRul : Kucing Vs Ular

Aku sekarang tak nak bela kucing sebab sesuatu periStiwa yang berlaku semasa aku masih kecik... aku dengan adeq aku ada sekor kucing, kucing tu kami jumpa dan bela sejak kecik smpai dia besor.. kira2 dlm 3 4 tahun juga bela kucing tu.. aku syg dia sngt2.. antara aku dengan adeq aku, aku lebih rapat dengan kucing tu... nama dia comel sebab dia comel macam aku... ooppsss... alamak terlebih sudah...ahaks... comel dia taw macam mana nk buang air besar, macam mana nk makan, dia xkotorkan umah..coz dh diajar sejak kecik.. comel ada kawan, nama dia hitam... kucing garang milik arwah nenek aku..hahahha...

Mulanya macam ni.. aku mimpi aku terdengar ada suara panggil aku.. abang!!!!! Abang!!!!! (panggilan manja aku dalam keluarga)... suara pompuan.,.. macam akak aku... dia cakap kucing engkau mati kene belit ular... tup tup.. tersentap aku dari tidur.. rupa-rupanya aku bermimpi... tapi bila aku sedar kan.. suara tu still panggil aku.. pelik bin ajaib, aku ingt aku mimpi rupa-rupanya betul la... terus aku bangon dan terus p dapur.. buka pintu belakang umh, badan comel dililit dengan ular hitam.. kes ni sama dengan peristiwa semasa mak aku mengandungkan aku.. menangis tak sudah aku taw.. kali ni cite sedih taw..uuwaaaa... kucing yang aku jaga mati sebab nk jaga umh aku.. ular tu jahat nk masok umh aku... cian comel... tapi tak pe lah dia berusaha menjaga keselamatan kami sekeluarga... tabikkk springgg kat comel... (mendiang mr. Comel..huhuhuhu)

Bila tgk jew trus aku amek ular tu pakai kayu dan buang jauh2...ular tu pon mati sama..buang ular tu jauh2..huhuhu... kesian tgk kaku jew comel.. adeq aku ckp, apa kata kita taman comel.. macam orang meninggal la.. ok ok... nk tanam comel belakang umh jew.. kebetulan suami arwah embah senah ?(aku panggil embah lanang – atok lelaki dlm bhs jawa) ada lalu situ smbil pegang cangkul... aku pon suh dia korek lubang sebesar kucing.. korek dalam2..pastu aku dgn adeq lakukan upacara pengebumian..hahaha.. mula2 masokkan kucing tu, n then tanam.. pastu tabur bunga dan siram dengan air... pastu pacak 2 btg kayu sbg pganti batu nisan.. uuwaaaa... adeq aku tepuk bahu aku, dia lak tenangkan aku...huhuuh.. lawak2... ooo ye..lepas pacak kayu kan... adeq aku ada ckp.. bang, pas kene tanamkan selalu ada baca2 doa kan... oo.. lupa la... doa apa ek.. kami kan masih tu masih kecik lagi.. mana lah taw doa... nk taw kami baca apa... hahaha... segan ar... kami baca alif, ba, ta...... ya.. smbil tadah tangan n amin... leh gitu? ahaks

1 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky