- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Ahad, 21 September 2008

apa korang nak tahu

kehidupan ini masih lagi panjang.... namun aku telah letih menjalani karenah manusia yang tidak henti-henti menyeksa manusia sendiri. keliru aku dibuatnya entahlah..mungkin inilah dikatakan kehidupan yang perlu dihadapi.. terlalu banyak dosa yang telah aku lakukan, amalan ibatdat aku boleh dihitung dengan jari... adakah korang puas hati dengan kehidupan.. namun kita perlu bersyukur kerana kita hidup didunia ini. puas atau tidak adalah bergantung pada korang dan diri aku. pernah tak korang rasa nak berubah tapi dalam jangka masa yang pendek korang buat kesalahan itu.. aku pon pernah laluinya.. mcm mana kita nak betul2nya..menangis aku sebab aku tidak boleh berubah.. setiap manusia mesti ada lakukan kesalahan, namun nak berubah punyalah susah..

hidup ini macam makan ice krim.. sedap n sejuk.. tapi cepat cair.. macam kita juga terlalu singkat kita hidup. so kene lakukan terbaik untuk hidup kita.. aku cakap macam ni bukan apa. sebab aku dapat rasakan remaja zaman sekarang semakin berani menunjukkan taring.. termasuk diri aku.. taring dan belang yang aku maksudkan ini adalah sudah berani membuat pekara2 yang tidak sepatutnya dilakukan.. apa2 pon tanya sendiri hati itu.. aku ikhlas aku mengaku aku ada lakukan kesilapan. aku cite sumenya ini untuk menimbulkan kesedaran bersama.. tak banyak sikit pon jadi lah.. k. banyak2 lah beramal dibulan ramadhan semoga dibulan ini membawa berkah kepada kita semua.. amin... insyaALLAH...

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky