- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Selasa, 3 Mac 2009

AsRuL & AiRuL : Muka aku berparut.

AsRuL & AiRuL : Muka aku berparut.

Dulu aku ada cite pasal parut kat dahi kanan kat adik aku kan, yang aku ada tahi lalat kat tempat yang sama. Tapi kali ini aku nak cerita pasal parut yang ada kat muka aku, tapi dh besar tak jelas parut ni kerana parut ini ada kat alis senyuma aku...so xnmpk sangat la. Aku ingat lagi masa tu aku darjah 4 kot...hahaha...masa tu bulan puasa, biasalah kanak-kanak rebina lagi masa tu, memang nakal giler..dah lah nakal, degil n xdgr cakap. Bila benda yang buruk berlaku, masing-masing takut..hahaha..macam kisah adeq aku bermain keris dengan kawan dia lah tu..huhuu

Kisahnya bermula mcam ni, masa tu pagi..kawan2 ajak aku dgn adeq aku p kuar jln kawasan estet. So aku p la... dia org ckp ada buat khemah kat bawah longkang..besar la..waktu tu bru je pas ari ujan,so tanah licin la. Apa lagi dengan exicitednya aku dan kawan2 pergilah..huhu..budak2 suka lah main2 mcm tu. Lebih-lebih lagi bila kami semua tak tahu apa2. longkang dia besar juga la. ... sebab tu leh buat khemah..Cuma pasang atap jew la..n atas papan dengan tanah..ahaks...

Bila dh sampai ke kawasan itu, aku tgk mmg besar khemah dia orang buat. Satu persatu kami turun ke bawah longkang. Aku adalah orang terakhir. Bila nk turun tu, tanah licin coz bru pas ujan. Aku xdpt nk elakkan daripada tergelincir dan terus turun dalam keadaan berlari ke hadapan. bila dah sampai bawah longkang tu, muka aku tersembam pada batang sabit pokok kelapa sawit. Batang dia jew, nasib baik sabit tak ada masa tu..kalau ada entahlah..huhuh.. lepas tersembam, aku terus bangkitkan muka aku dan masa tu tak rasa sakit lagi taw... bila aku tgk kat tangan aku ada darah, terus aku rasa sakit..waktu tu aku tak menangis taw.. aku pegang bahu adeq aku dan ckp kat dia muka aku berdarah. Memang dia terkejot beruk la..aku apa lagi mula rasa sakit la..masa tu masing2 cuak...cuak takut kena marah dgn mak pak..dh lah kuar rumah xbagi tahu.. mak pak aku sama tu p keje, akak aku pula xde kat rumah...

Bila dia adeq nampak, dia trus bawa aku balik rumah..aku hampir nak menagis tapi dalam keadaan cuak, aku dh xleh nak nagis...apa lagi sampai kat umah jew, mak pak xbalik lagi..akak aku pon xbalik lagi...adeq aku yg kecik, acik kat kombong (tempat penjaga budak2)..bila kat rumah, adeq aku trus basuh muka aku dengan air paip coz nk tahan darah daripada keluar banyak. Memang sakit wei, pdih palk tu.. aku ingt darah xbnyk kuar, tapi bila tgk cermin berdarah banyak wei.. lepas tu adeq aku p amek plaster, sama mcm masa kawan aku, kene torehan keris..tapi bila letak plaster, tak lekat coz darah keluar dgn banyak...last sekali dia basahkan kain dan suruh aku tahan darah dengan kain.

Bila mak aku balik, makin sakit aku derita..wah gitu bahasa aku..ahaks...apa lagi..cot cet..membebel lah dia..uuwaaaa...dengan skit lagi..apa la..tapi aku masa tu tak tahu pon dia marah sebab pe..bila dia nampak terkejut berok dia..pastu p bawa klinik..masa tu ujan turun...tapi doktor ckp, aku tak kene jahit Cuma luka tu akan melekat sendiri tapi kene pakai balut muka la..uuwaaa...sedih taw..aku ingt akan tinggalkan kesan atau parut yang jelas..sampai dh besar, parut muka tu dh xnmpk..hahaha..syukur..

Masa mak aku balik tu, dia mengucap pnjng n ckp kenapa aku leh jadi macam tu..kalau dia tahu aku kene batang sabit tu sbb nk p khemah..abis lah kami..tapi aku dgn adeq terpaksa bohong dgn depa...aku ckp dgn pak n mak yang aku ni terjatuh kat tepi longkang. Muka aku tersembamm..hhuhuhu...ampunkan kami mak pak... tapi bila dh besar, bila isu parut kat muka aku diceritakan balik...aku ceritakan kat mak n pak cerita yang sebenarnya..huhuhu...tak lah aku tpu kan..laallalala

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky