- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Sabtu, 14 Februari 2009

Intan Suraya 15

Intan Suraya 15

Badan aku rasa sangat letih setelah pulang dari Jusco. Nenek dan Aimin masing-masing terus ke bilik. Mungkin mereka juga keletihan. Bagus juga cerita tadi, cerita hantu. Aku keluar tengok wayang bersama-sama nenek dan Aimin. Jertitan nenek di dalam panggung membuatkan panggung riuh dan penuh dengan ketakutan. Aku dan Aimin sudah biasa dengan cerita hantu malah lebih seram daripada itu pun kami pernah tengok. Nenek jenis yang penakut. Tangan Aimin dan aku menjadi mangsa, apabila tiba babak yang menyeramkan, nenek akan menggengam tangan kami. Tapi aku dan Aimin sudah biasa keran di rumah pun kami akan menjadi mangsa apabila menonton cerita seram di televisyen. Gelagat nenek kadang kala membuatkan aku dan Aimin tergelak bersama.

Sebaik sahaja aku menyandarkan badan aku di sofa, telefon aku berbunyi.
Siapa pula yang mesej ni?” aku mengeluh kerana sedikit keletihan.

Teks dalam pesanan mesej
As’kum, awk mlm ni blh kt bjumpa? Sy ada sesuatu nk bgtw awk?” aku terkejut apabila Intan menghantar mesej tersebut. Fikiran aku penuh dengan tanda Tanya. Mungkinkah ada sesuatu yang mustahak atau sebaliknya? Sukar untuk aku tafsir sikap Intan kerana dia lain daripad yang lain. Tingkahnya, senyumannya juga sukar untuk aku tafsir. Ada kali dia senyum tetapi penuh dengan duka setelah dia menyuarakan masalahnya kepada aku. Sudah hampir dua bulan aku mengenalinya tetapi aku masih lagi menyayanginya sama seperti pertama kali kami bertemu. Tidak mungkin perasaan ini akan berubah. Itu adalah prinsip hidup aku.

Walau badan dalam keletihan, aku paksakan gagahkan diri untuk berjumpa Intan. Kelibat Aimin dan Nenek tidak kelihatan. Pintu bilik mereka masing-masing sudah terkunci. Aku melihat jam di dinding menunjukkan pukul 9.23 malam. Tanpa berfikir panjang aku membalas mesej Intan :

Salam. baikalah, kt jumpa jam 10 malam di tempat biasa k. salam” ringkas jawapan aku kerana tiada tenaga lagi.tetapi untuk menjaga hatinya aku gagahkan jua.
Aku harus bagitahu nenek yang aku akan keluar. Kalau tidak, tercari-cari nenek. Sebelum kaki aku melangkah ke bilik, aku berhenti di hadapan pintu bilik nenek. Dengan perlahan, aku ketukkan bilik tersebut. Dengan beberapa kali ketukkan, nenek telah membuka pintu. Telah aku agak, nenek juga keletihan.

Nenek, man nak keluar jap. Man kunci pintu ya nek. Man bawa kunci sekali.”

Baiklah. Tapi jangan balik lewat sangat. Hati-hati.”jawab nenek ringkas.

Aku meneruskan labgkah ke bilik aku. Aku mencapai tuala untuk menghilangkan peluh dan kepenatan.dalam pada itu, aku asyik berfikir dan mencari tanda tanya. Apa yang berlaku kepada Intan. Sungguh aku mengambil berat akan gadis tersebut.

Aku positifkan andai tersebut supaya aku tidak gusar. “Mungkin Intan rindukan aku kot?” aku tersenyum sambil membuka baju dan seluar, lalu melangkah ke dalam bilik air.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky