- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Khamis, 25 September 2008

AsRuL AiRul : Biawak

AsRuL AiRul : Biawak

Masa kecik dulu aku dok estet.. so belakang umah tu ada reban ayam, kebun kecik, n ladang pokok kelapa sawit la kan..huhuhu.. so lapanglah juga belakang tu.. kat situ jugak lah aku tanam tebu.. mesti korang kagumkan kenapa aku pandai tanam tebu..hahaha.. masa kat sekolah cikgu ada ajar mcm mana nak tanam ubi kayu, just cantas batang dia jew kan.. so aku ingt mula2 tebu tu ubi kayu.. so aku cantas jew lah.. tapi xsangka dia tumbuh.. lebat lak tu..huhuh.. manis taw... bodokan aku, tebu dengan ubi kayu pon tak pandai beza..huhuhu.. sengal..

Ada satu arini, aku nk tengok lah tebu aku kat blakang umh, so aku carik lah daun2 kering.. tiba2 aku ternampak seekor lembaga, ya ampun besar bangat.. aku lari terus jerit ar pe lagi... budak2 katakan.. masa tu yang ada kat umh Cuma aku dengan adeq jew.. giloe tak gile ar besar siot.. pastu kita orang panggil ar abg poji (fauzi – umh dia sekarang depan umh aku jew... dia cikgu krang..beza umo aku dengan dia dalam 4 tahun ar). Terpasa panggil dia takut la nk p sorang2 tengok mana taw apa2 kew... masa tu dak kecik lagi..cute miut lah katanakn..hahahhaha... layan..

Aku dh fobia nk dekat binatang tu coz aku nmpk ekor jew dh seram.. so abg poji n adeq aku lah yang p tempat binatang tu.. derang pon terperanjat dan lari balik... adeq aku ckp ada buaya.. aku ckp, apa lah buaya mana ada kat sini.. abg poji cakap tol gak.. mustahil buaya.. derang berdua beranikan diri dekatkan binatang tu, tapi binatang tu diam jew taw.. xde apa2 respon pon.. apa lagi.. abg poji amek guni plastik and soh aku dgn adeq tarik ekor dia.. tarik binatang tu ketempat yg luas.. besar wei macam buaya la besar dia..

Dah tu, xtaw nak buat apa... kebetulan masa tu musim gasing.. apa lagi.. depa berdua jaguh gasing.. depa takuk badan buaya tu.. aku tgk jew..xsamp[ai hati..kesian buaya tu taw... sedih lah aku tgk masa tu.. smapai badan dia lubang2... uuwaaaa.... pastukan ada sorang apek ni naek kete dia nmpak buaya tu.. pastu dia soh abg poji n adeq berhenti.. kenapa buat mcm nie.. kalau taknak bagi saya saja..saya beli.. nak beli buaya..gila apa.. ini bukan buaya tapi biawak.. orang cina suka makan biawak.. ada khasiat... bapak aku pon balik... setelah dia tahu semuanya dan setuju jual buaya tu.. ooppss.. biawak.. mahal siot biawak tu..huhuh beribu gak kot.. cina tu rupanya orang kaya la... apa pon... jangan seks binatang... cian dia... tapi aku xseksa kan..aku tgk jew..huhuhu.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky