- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Ahad, 26 Oktober 2008

Asrul & Airul: Parut

lama kau tak cerita pasal aku dengan adek aku kan..hahahha..inilah masanya..ahaks.. kisahnya mcm ni..tak silap aku masa tu bulan puasa dan aku darjah 4 kot..lebih kurang la.. dan kebetulan masa tu musim cuti sekolah..apa lagi mcm2 aktiviti yang telah dirancang..ahaks..apa2 je la..hahahha.. biasa lah dak2 kecik lagi cute miut..ahaks.. kalau korang perasan kat muka aku kat pipi sebelah kanan ada parut..tapi xjelas coz parut dua kat alur senyuman..sebab tu xnmpk...

kisah dia mcm ni..masa tu aku tgh main buat2 rumah...kat tepi longkang tanah merah. tapi besau la longkang tu..huuh.. biasalah kat estet longkang yang dikorek oleh berozer..uhuhu..kawan aku cuma buat atap dan buat alas tok duduk kat dalam tu..huhuhu..bila dapat taw kan depa wat kemah kat situ, apa lagi aku p ar dengan adeq...huhuh..bila aku nak turun kat longkang besar tu, kebetulan tanah licin coz ujan.. apa lagi, tergelincir aku ke dalam longkang..tiba2 muka aku terkena batang sabit pokok kelapa yang tajam...bukan sabit taw... batang dia yang dalam kosong dan tajam2...

bila terkene jew..aku tak rasa apa2 la..sekali adeq dan kawan2 aku cakap kenapa muka aku berdarah.. sekali aku rasa dengan tangan,, berdarah wei..banyak kuar.. huhuhuh... baju kau sampai berdarah... seram siot..bila nmpak darah barulah aku nangis...huhuh..kalau xnmpk xnangis kot..hahahha..apa2 je la.. (menjeng kan..hahahha - bahasa orang johor) biasa la tu...masa kecik..bukan taw pe pon..

aku dengan adeq kau panic and kita orang trus lik umh... xde mood nak main kemah2 lagi..huhu..ooo ye..lupa masa tu bulan puasa...huhuhu...bila sampai umh, adeq aku soh simbah dengan air tok kurangkan darah yang keluar..mak datok..punya lah sakit dan pedih..masa tu hanya tuhan yang tahu..sakit sangat taw.. tapi nak buat mcm mana terpaksa la..huhuhu..pas tu adeq aku sok letak plaster...huhuhu..tak ke bengong..mana leh lekat...dah lah darah xhenti3..nak letak plaster..lagi lah xjalan..huuhu..apa la..tapi xtahu pon masa tu.. dah panic...ahaks

tiba2 pintu dapur terbuka..jeng3..huhuhu... keluar satu lembaga jin..hhahahha..melawak jew.. bukan jin la..mak aku..huhuhada lak jin..mak sowi..uuwaaaa... nak elak xleh, t mak tahu gak..huhuh...nak xnak kene bagi tahu... sekali bom atom meletup la... kalah bom nagasaki dan hiroshima..huhuhu... kene fire berapi2 la...huhuhu... dah aku tengah sakit...lagi la bingit masa tu..huhuh..tapi dah bsr bru aku tahu nape mak suka cot cet jew..huhhuhu...

mak soh basahkan kain dan letak kat pipi supaya darah dapat disekat..huhuhu.xterfikir pon..pandainya mak aku..huhuhu..love u mak..ahaks.. pas tu p kinik la..hhhuuhuhu..sakit oooo...

2 Comments:

  • wassalam..khabar baik...anda??

    By Blogger zafran, at 26 Oktober 2008 2:33 PG  

  • Jangan lupe jadi Follower-Jadi Pengikut blog lat pulak di http://latifmaulan.blogspot.com okey di http://latifmaulan.blogspot.com

    Pas tu wan letak la Gadget follower kat tepi blog nie boleh lat follow okey

    By Blogger Latif, at 26 Oktober 2008 2:53 PG  

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky