- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Khamis, 13 November 2008

AsRuL &AiRuL: Penjual Kacang dan Kerepek

AsRuL &AiRuL: Penjual Kacang dan Kerepek

kalau korang nak tahu, masa sekolah rendah dulu aku dengan adeq kembar aku ni jadi penjual kacang n kerepek pedas kat sekolah..sebungkus 30 posen..huhuu.. memang famous lah kami masa tu.. ahaks..aku masa tu sekolah kat kampung jew, nama sekolah tu sekolah kebangsaan kampung maju jaya..

masa tu kami sekolah sesi petang, so sempatlah mak aku siap2 tok bekalkan jualan tu.. ermm.. mula2 kami jual sikit-sikit..pastu banyak lak wat tempahan...sedap oooo mak aku buat..ahaks.. aku bawa sebungkus plastik besar, adeq aku pon satu... kat sekolah kg tu kami selalu main2 apa kejadahnya tah kat bawah bangunan (bawah kolong kan) kat tempat situ budak2 berkompol sebelum perhimpunan...so bila aku dengan adeq aku smpai jew, ramailah yg serbu..xsampai sepuluh minit, jualan kami abis..ahaks... aku tak lah jerit..2 sringgit 2 sringgit mcm dalam cite upin ipin tu..ahaks.. tapi aku ckp lah kacang kepek...kacang kepek..ahaks...

masa tu kami bukanya hidup senang sngt, so kene cari pendapatan lebih..hari minggu mak aku akan berniaga kat pasar malam kampung sinaran baru... biasalah dulu kami susah..tapi alhamdulilah sekarang..ahaks..huhuhu... sentimental lah pulak..ahaks.. kalau aku ingt balik, itulah kenangan terindah..jual makanan kat sekolah..huhuhu..sonok sngt..lalalalla....

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky