- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Selasa, 11 November 2008

Berfikir Sejenak

assalamualikum semua..ahaks

apa kabar.. masa aku tulis benda ni masa ni jam menunjukkan kol 11.05, 11/11/2008..ahaks..aku baru mandi la..ahaks...jap g nk stdy sebab sok nak preksa..mampos..xbaca lagi..uuwaaa...

kenapa semakin nak periksa semakin kita malas???

inilah yang aku pelik kan, kawan2 aku pon cakap benda yang sama..hahaha..apa lah..setelah aku faham dan hayati kan..stail aku semakin nak exam, aku lebih suka tgk movie...pelik kan...ahaks..stdy aku hancus.... semua tu bergantung kepada orang la..lain orang lain cara...

faktor utama adalah psikologi dalam peperiksaan kot...aku cakap jew takut and tak baca abis lagi..tapi malas...nilah penyakit yang tak boleh ubat.. tetapi kebanyakan perempuan depa kan semakin nak exam semakin rajin baca taw..siap buat nota..kadang2 aku cilok bc nota derang tu..hahahha...bukan apa ilmu sama2 dikongsi baru berkat..apa la...huhuhu..

kedua, mungkin sikap ambil mudah aku kot..ni korang pon juga fikir sama kan..kalau exam kita itu obejktif tumpuan kita sambil lewa , tetapi kalau exam dalam bentuk subjektif dan essay ermmm...pulun ar..tapi aku tak juga..ahhaks..sebab esay pon soalan bukan direct..tapi aplikasi....kau ko hafal mcm mana pon tapi xleh nak aplikasi dengan dengan soalan tak guna juga..ahaks..

yang len2 tu aku tak pastu ar..mungkin korang ada pendapat masing2.. tapi pecayalah semua orang nak dapat dekan dan berjaya..tapi kene pada usaha lah... kalau ada rezeki tu adalah...pecaya pada diri sendiri dan yang di atas.. ini semua bukan apa2...tidak ada yang tak mungkin, bahkan dimulai pun belum...
semoga berjaya dalam peperiksaan SPM, SPTM dan Final Exam



sebelum aku mengakhiri perbicaraan aku ini..ahaks...aku ada cipta satu sajak setelah aku tgk cerita ayat-ayat cinta..tapi xde kaitan pon dengan cerita tu..ahaks...kisah dia mengenai seorang penulis dengan mata penanya..ahaks... lepas tu ada novel santai penulisannya daripada aku tajuk dia BUKU HATIAN ASRUL bab 1..ahaks...bacalah..insyaAllah ada ilmu dan berkat kita baca,, kalau ada pendapat bagi taw aku k..aku sedia mendengar..ahaks... tengok lah di

www.abgaloha86.blogspot.com

oleh
abg aloha

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky