- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Rabu, 4 Februari 2009

Intan Suraya 12

INTAN SURAYA 12

Dari jauh telah aku terlihat kelibat khairul. Menunggu kedatangan aku, dengan muka yang berkerut dan bibirnya dicebikan. Mesti khairul marahka aku kerana aku tidak datang malam tadi.

Khai, lama dah tunggu” aku menerpa khairul.

Lama lah juga. Aku tunggu kau dari semalam” jawab khairul sinis. Aku tahu khairul masih marah.

Sorry khai, aku betul-betul lupa malam tadi

Setahu aku, aku tu jarang lupa dan semua benda kau ingat dengan teliti. Mesti ada sesuatu ni” khairul seolah-oleh tahu aku berjumpa dengan Intan malam tadi.

Sebenarnya, aku keluar makan dengan Intan malam tadi” aku menjawab dengan malu-malu.

Aku dah agak. Sebab tu aku pun kau lupa” sinis khairul menyindir aku henti-henti. Padagan matanya yang tajam seolah-olah marahnya membuak-buak.

Yalah. Aku ni siapa? Kau dah ada intan sampai aku pun kau dah lupa. Sekurang-kurangnya kau ceritalah kat aku.” Sambung Khairul yang masih mencebikkan bibirnya.

Aku minta maaf, aku tahu salah aku. Baiklah lain kali aku akan bagi tahu kau dan adibah. Cakap pasal adibah, mana dia?” aku menoleh ke kanan dan ke kiri, namun kelibat gadis cantik bertudung itu tidak terlihat.

Aku dah sehari tak berjumpa dengan Adibah, tapi tadi pagi dia ada sms aku. Dia balik Kedah. Katanya ada masalah keluarga. Sambil-sambil tu dia nak ambil sampel dan responden berkaitan dengan tugasan Pn. Bertha di sana” khairul cakap sambil berdiri dan memulakan langkah ke bilik kuliah. Aku turut mengekori gerak khairul.

Dib pelik sekarang ini. Tingkah lakunya seolah-olah mahu merahsiakan sesuatu” aku mula mengerutkan dahi.

Bukan Dib saja, kau pun dah berubah. Kau orang sengaja merahsiakan sesuatu daripada aku.” Khairul mula menyambung sindirannya.

Aku serius la. Mungkin Dib ada masalah. Aku tak sedap hati lah. Dia tak macam ni. Mungkin keluarga dia ada masalah.” Aku mula berfikir panjang.

Tak payah risau lah. Dia pergi kedah pun jumpa keluarga dia. Nanti dan balik sinilah. Lepas kelas ini kau telefon dia. Tanya pasal tugasan. hAbis cerita

Kali ni kau punya idea boleh guna. Cepatlah pergi kelas, lewat nanti kena marah pula.” Aku tersenyum sambil mempercepatkan langkah.


oleh abg aloha

2 Comments:

  • salam,cik asrul...
    apa yang awak karang ni menunjukkan mcm awak ni dh pro dalam penulisan sebegini...
    saya tak la arif sgt tentang selok belok penulisan,tapi saya rasa berminat sgt nk baca...
    dan saya rasa awak ni,seseorang yg baru nk berjinak2 dalam penulisan kan..
    kdg2,karya yg dcpta oleh sesetengah penulis baru,membosankan,tp sebagai peminat novel,penulisan awak saya bg A..OK??

    By Blogger Lya Katsura, at 7 Februari 2009 1:21 PG  

  • huhuhu..saya ni tak lah pandai sangat awk..ahaks
    cuma saya minat untuk menulis waktu terluang jew..ahaks..insyaAllah saya akan sambung cerita ini dengan cepat k..thanks coz bagi sokongan..saya hargai awk..

    By Blogger Asrul aka YaGaMi LaiTo, at 9 Februari 2009 12:02 PTG  

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky