- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Sabtu, 31 Januari 2009

Mimpi Mak Aku Meninggal...

Salam semuanya...

baru-baru ini pada tanggal 30 hbln..aku bermimpi sesuatu yang aku tak duga. aku jarang bermimpi.. dalam sebulan sekali pon susah nak mimpi. tapi mimpi aku kali ini pelik dan betol2 menakotkan aku. aku terbangon dan menangis... entahlah hanya tuhan yang tahu betapa gelisahnya perasaan aku ketika itu.

ko rang nak tahu, aku bermimpi mak aku meninggal dunia...aku betol2 takot sangat masa tu. entah apa yang aku fikirkan sampai aku mimpi mcm tu....bila aku sedar terus xleh tdo dan menangis...pastu lama2 tertido balik..aku bangon semula pukul 8 lebih.. aku bangon dan cuba sedarkan diri aku. aku harap2 aku mimpi..ternyata apa yang berlaku semuanya adalah mimpi...alhamdulilah...

aku terus telefon mak aku..kononya nak tanya kabar..hahahha..dia xde pe2..ok lah..pastu aku tnya kawan2 n kawan2 ckp kalau kita mimpikan seseorang meninggal dunia, org itu akan panjang umur..iNsyaAllah..aku harap mcm itu.. lega sikit hati aku stelah tahu maksud itu...aku pon tepon mak aku, ckp perkara yang sebenarnya.. mula2 mak aku terkejot gak..tapi dia cuba tenangkan aku...ya allah aku mcm nak nangis masa tu... aku berdoa agar mak,pak, and keluarga selamat semuanya dan dipanjangkan umur..amin..

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky