- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Jumaat, 14 November 2008

AsRuL AiRul : Along Bawa Ular

AsRuL AiRul : Along Bawa Ular

Ini adalah cerita akak aku pula, masa tu aku darjah 2, dia darjah 4. memang riuh masa tu..gamat lor...huhuhu... macam ni cite dia.. ni akak aku and kawan2 dia cite lah... masa tu cikgu dia soh keluarkan buku, so dia keluarkan lah buku.. dia keluarkan n bila dia tgk dlm beg dia ada ular sawa.. dia buang beg tu kat depan kelas dan terpaku..huhuhu...pastu tu dia panjat atas meja.. dia memang tak tahu kalau ular ada dalam beg.... bila dia berdiri atas meja..ramai heran.. coz akak aku buang beg pas tu panjat tas meja..

Tak lama lepas tu, tiba2 ular tu keluar dari beg.. semua terperanjat, dan naik atas meja... ada kawan2 yang amik kayu dan nak pukul ular tu.. masa tu cikgu perempuan..cikgu pon panjat atas kerusi..ahhaaha..kelakar..ahaks.. ramai budak2 jerit... kelas aku dekat je dengan kelas akak aku so aku dapat dengar la...lari lintang pukang sume budak2... ular tu dia lari ke bawah kolong bangunan skolah... ular sawa lak tu..hhuhu... bila dapat tahu kakak aku yang bawa ular, terus famous kami...ahaks... dapat perhatian katakan.. tapi kakak aku digelar ratu ular...hahhahahh....

Ular tu akhirnya dapat tangkap...huhuhu..besar gak taw..ahaks...kakak aku terus trauma..ahaks.. balik jew, aku dengan adeq aku cite kat mak dan abh...derang terkejut.. ular tu masuk ikut siling atas, pastu masuk dalam beg akak aku..kebetulan tak tutup.. sedap2 jew dia nak landing kat situ..huhuhu..yg peliknya leh lak akak aku tak perasan beg dia makin berat..apa la..huhuhuh...malang sunguh nasib kau ular..ahaks

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky