- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Sabtu, 19 April 2008

aku seronok ada kembar..

Seronok menjadi pasangan kembar?????



Soalan ini sering kali diajukan kepada aku, seronok menjadi pasangan kembar? Berbuih gak mulut aku untuk mengulangi benda yang sama. Bagi mereka di luar sana pasangan kembar adalah unik. Tapi bagi aku biasa-biasa saja. Sebab mungkin aku ini pasangan kembar sebab itu aku tak berasa pelik seperti dia orang semua.

Seronok sangat-sangat, mula-mula rasa macam tak selesa tapi itu waktu dulu lah masa kecil-kecil. Kalau boleh semua benda nak sama, pakaian, makanan dan satu kelas pun nak sama gak. Itu masa berada di sekolah rendah. Muka dah sama, pakaian pun sama susah untuk orang lain nak membezakan. Bukan ornag lain jew, mak bapak aku pun kadang-kadang tersasul. Tak hairanlah jika orang lain pun tersasul. Beza antara aku dengan adik aku banyak sangat walaupun bentuk fizikal yang hampir serupa. Beza dari segi aku ada tahi lala di dahi, adik aku pula ada parut (tahi lalat vs parut). Minat kita orang pun sama, dia suka main bola sepak dan lepak-lepak aku pula tak suka sangat. Aku lebih suka badminton dan suka baca buku dan menulis..uhuk...malu la.



Tapi kita orang pun ada minta yang sama, aku dan di suka main bowling dan menyanyi. Bowling? Masa sekolah dulu kalau ada duit lebih, kita orang akan main bowling sehingga pada suatu hari kita orang selalu menjadi perhatian orang ramai. Pelik kan bunyinya? Huhuhu... bukan apa, kita orang lawan bowling antara satu sama lain sehingga score tinggi macam tak percaya pun ada. Nak taw tak score aku dengan adik? Uhu.. aku dapat 267 jatuhan pin adik aku pula 256 jatuhan pin. Kira banyaklah tu, kebiasaanya kita orang main dalam 160-200 jatuhan pin jew. Mungkin sebab kita ornag fight kot masa tu, pelik kan.

Mungkin disebabkan itu juga kot, orang ramai tengok. Baik-baik tempat kita orang kosong alih-alih ramai pulak kat belakang tu, tengok kita orang main bowling. Dah macam pemain profesional plak.. ahaks.. ada-ada jew aku ni kan?... walaupun kita orang fight, kita orang tetap bagi semangat antara satu sama lain. Nak tau tak apa yang kita orang cakap, kita orang akan cakap ”dik, ko kene baling mcm ni? Ikut lorong dia. Ala macam main game tu?” huhuhu... kita orang main game bowling banyak kali kat umah. So tak hairan lah jika taktik yang digunakan dalam game diaplikasikan dalam permainan sebenar juga. Memnag berkesan.

Sejak dari hari itu, aku dengan adik akan main bowling seminggu dua kali. Secara seronok-seronok. Adakalanya aku menang, adakala dia menang pula. Pelik sungguh dua beradik nie? Ahaks.. score paling tinggi aku pernah buat 277 jatuhan pin, manakala adik aku pula 271 jatuhan pin. Tapi itu cerita lama, aku dan dia dah lama tak main bowling. Kali terakhir aku main bowling sama-sama dengan dia selepas result SPM keluar time tu tahun 2003. dalam 5 tahun dah tak main bowling rasa kekok pun ada..kalu nak main lagi, kene mula dari bawah.. tahun lepas aku ada main bowling tapi bukan dengan adik aku, tapi dengan kawan-kawan kat times square. Hancus permainan aku masa tu.. biarlah.. tak silap aku sebulan sebelum tu adik aku penah main kat sana gak, dia main masa KFC buat pertandingan bowling peringkat kebagsaan. Setahun lepas (2006) dia dapat pemain paling banyak jatuhan pin dan tahun 2007 dia dapat sekali dan dalam bulan 7 sepatutnya dia pergi ke bangkok untuk pertandingan bowling peringkat asia tenggara ni KFC buat lah. Tapi hajat untuk ke sana tidak kesampaian, dia tak dapat pergi ke bangkok sebab pada bulan itu dia masih lagi sedih sebab baru kehilangan tunangnya (Arwah Aida)....al fatihah doakan tok arwah ya... terima kasih..semoga arwah selamat di sana..amin..insyaAllah


Aku teringin nak main bowling lagi dengan adik aku, ada masa aku akan main lagi. Selain bowling aku dengan adik aku pun ada hobi yang sama juga iaitu menyanyi. Kita orang selalu nyanyi kuat-kuat..huuhu... seronok sangat. Bukan aku dengan dia jew, mak, abah, along dan acik pun suka menyanyi gak..uhuhu..bestnya menyanyi dengan adik aku, duet lagi tu..jangan marah.. tapi dia tak aktif sangat nyanyi sebab tu kalau aku masuk pertandingan dia akan support aku. Tanpa di sangka-sangka banyak pertandingan aku johan..ooppsss....malu lah..suara tak sedap pon ( tau tak pe). Cerita lain plak.. NEXT..heheheh



Apa lagi ek hobi kita orang yang sama...ermmm.. jap-jap tengah pikir ni..lupa lak.. huhuhu.. uuwaaa.. baru teringat..aku dengan dia suka tengok wayang.. kalau kau cuti semester jew mesti dia akan bawa tengok wayang..kadang-kadang dalam seminggu dua kali kita orang tengok. Aku dengan dia jenis tak kisah nak tengok cite apa, humor, seram, romantik..semuanya Layaaaannnnn... apa-apa aje..ahaks.


Seronok jadi pasangan kembar, kemana keluar selalu jadi perhatian. Dia lah teman, dia lah kawan dan dialah sahabat sejati. Aku sayang dia sangat-sangat dunia akhirat...amin

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky