- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Khamis, 10 April 2008

Happy Anniversary Mom And Dad...



tanggal 9 april 2008 genap usia perkahwinan ibu bapak aku...so dah 25 tahun derang kawen..anak derang pon dah besau2 huhhu... dah lawa dan ensem2 belaka..ahaks... percintaan yang tidak dirancang akhirnya berakhir dijinjang pelamin.. kisah percintaan ibu bapak aku memang best..tapi biarlah menjadi kisah antara kami sekeluarga.. tarikh keramat tanggal 9 april 1983 iaitu hari jumaat mereka diijabkabulkan dan keesokkan harinya iaitu 10 april 1983 mereka melangsungkan perkahwinan... perkahwinan mereka serentak dengan pakcik aku iaitu, cikgu hamid dan cikgu fatimah..aku panggil cik amit dan cik timah jew..huhhu.. kawen serentak jew derang ni..huhuh..



petang tadi (9 april 2008) masa tu aku tgh mkn dgn faizal dan akim.. mak aku bagi msj dan dia ckp "abg ingat x? arini ari apa? apa yg istimewanya..uhuhu.. aku bru tringat dan aku trus tepon mak aku..huhhu..aku wish lah kat dia..happy anniversary yg ke 25..uuwaa.. lama tu...setahun kawen dapat akak aku,,huhhu..masa mak aku tepon atu aku wish lah kat dia..uhuhuhu..suka mak aku..rindu lak kat mak dan abah aku..uuwaaaaa.. dah lah dlm kelas td encik hisyam , kita org punya lect ckp pasal kasih sayang seorang mak, rasa mcm nk nagis je aku td..tapi sabar je lah...tunjuk macho..sedih siot..tuhan je lah yang tahu..uuwaaaa..sabar je lah..banyak2..



tu kisah mak aku, ni bapak aku lak..huuhuhu... kebetulan td hanset aku bengong sikit..nk send msj xleh..dah lah td kelangkabut aku nk abiskan msj free sblm jam 6.. naseb baik sempat..lm aku ejas2 hanset td..aku send msj kat bapak aku..sekali leh plak..huhhu...syukur alhamdulilah..masa tu aku temankan zulhelmi tgh mkn..huhuhu... bapak aku ni kelakar sikit....dia xreti nk bc msj dan bls msj..so sesape yg msj dia, dia xbls taw..tapi dia akan tepon balik..harap jew pakai henset mahal..tapi.. uuwwaaaaaa..abah sorrryyy huhuhuh..apa2 pon aku syg abah sngt2 dunia dan akhirat.mmuuuaahhhh.... masa tu lah aku tersend msj akt abah dan dia kol aku balik..huhhu..aku ckp lah hanset aku rosak dan aku try anto msj kat dia..sekali berjaya lak dia send..ahaks



bila nk abis ckp jew..n dah off hanset aku lupa nk wish anniversary..huhuh..apa lagi aku kol lah balik abah aku tu..huhuhu..dan aku wish kat dia..so sweeetttt... rindunya kat derang..uuuwaaaa....

ooohh ye lupa lak aku..huhuhu..masa mak aku tepon. dia ckp dengan aku,yg td dia tepon adik kembar aku..huhhu..dia ckp, adik aku ckp.."mak nk hadiah apa mak, nanti adik beli kan" huhuhuh.. mak aku ckp "mak xnk apa2 cuma mak nak ucapan dari anak2 mak jew" aku mcm nk nangis jew dgr tu..huhhuu... syg mak aku sngt2 juga dunia dan akhirat..huuhu..pastu bila time aku lak..lain plak citenya..huuhuh...mak aku ckp "abg nk mak beli kan apa" huhuhu..ye lah aku lom keje so mak nk belikan... kalau adik aku dh keje, adik ckp lak mak nk hadiah apa.mak aku taw aku xde duit..huhuhu. tapi ada satu aku nk minta tapi xpe lah..huhuhuh...


masa F6 dan F5 dulu...aku yg bagi hadiah kat derang..uhuhuh...aku bagi baju, jam dll..huhuhu...celebrate kita org sekuarga..aku nk jdikan itu sbgi upacara tahunan..tapi thn ni mmg xleh..tapi aku nk hadiahkan sesuatu walau dah trlepas tarikh..insyaAllah kalau rezeki lebih..hhuhu...sape xsayang parent ooiii... cik hisyam td ckp, lect aku la..dia ckp pasal kasih syg seorang ibu...uuwaa....nk menitis jew air mata ni...huhuhu...sbr2..mcm taw2 jew anniversary parent aku..huhuhu...



itulah sedikit sebanyak yang berlaku arini..huhhu..sempena ulang tahun perkahwinan ke-25 mak bapak aku, aku nk ucapkan terima kasih sbb besarkan aku, adik, along dan acik smpai sekarang..kita org syg mak dan abah snggat2 sumpa dunia dan akhirat.. tiada penganti satu pon... semoga kebahagian keluarga kita kekal untuk selamanya... syg sngt2 kuarga kita... semoga diberikan kesihatan yang baik, kesenangan hidup di dunia dan di akhirat. amin... doa kan tok keluarga aku ye kawan2..huhhu..amin.. terima kasih smuanya... zaaasssss

1 Comments:

  • hmm..kasih ibu dan ayah memang tidak ternilai..tak berbelah-bagi..bersama2 susah payah membesarkan anak2 tanpa pernah sedikit pun mereka mengeluh..terharu dengan kisah ini..mengingatkan kepada ibu bapa yg sdh berpisah membawa hala tuju sendiri...rasa diri sperti tidak bertuah..namun tetap mensyukuri adanya ibu dan abah...

    By Blogger ungu, at 18 April 2008 pada 11:10 PTG  

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky