- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Selasa, 18 Mac 2008

Faizal Rakan baikku

Mari kita kenali sahabat-sahabat aku yang aku sayang sangat-sahabat.. pertama sekali ingin aku perkenalkan faizal. Dia ni best friend aku kat UPSI. Sayang sangat-sangat kat dia sebab dia senang faham perasaan aku dan leh terima aku seadanya. Kalau aku ada masalah ke dia leh kesan dan faham. Sebab tu aku lebih selesa berkawan dengan dia. Perkenalan aku dengan dia bermula semester ke-2. pada semester pertama kami kenal2 macam tu jew. Tapi bila semester kedua kita orang kenal dengan lebih rapat sebab pada masa tu kebanyakannya satu kelas. Bermula dari situ aku dengan dia bersahabat baik. Lebih kurang setahun lebih dah kenal dia. Kalau kemana-mana je aku pergi mesti kita orang berdua. Macam belangkas. Selalu makan bersama, pergi kelas bersama.. dia kawan aku yang paling terbaik aku pernah kenali dan aku tak mungkin akan lupakannya. Bagi aku dia ni, seorang yang pemalu dan ada masanya peramah. Tapi lebih kepada pendiam dan hanya suka buat kerja sendiri. Dia cuba sesuaikan diri dengan seseorang kadangkala dia tak suka dengan orang tu. Dia ni jenis yang sentiasa jaga hati seseorang dan tidak mudah kecik hati. Kurang marah dan masamkan muka. Kadang-kandang aku susah nak tahu dia ada masalah atau tak. Sebab ada ke x ke dia buat macam biasa jew.. tapi hope tak ada lah.. sebab dia happy je selalu.


Setiap manusia mesti ada masalah kan. Dia pon ada gak kot..ahaks.... tapi aku tak nak amik taw lah..sebab aku jenis yang tak suka busy body. Biarlah dia selesaikan sendiri kecuali jika dia nak ceritakan masalah dia pada aku. Kalau aku ada masalah aku akan ceritakan pada dia. Segalanya aku ceritakan sehingga tiada rahsia lagi antara kita..ermm tak ada rahsia ker? Ermmm ada-ada lupa lak..dia tak tahu siapa lover aku.. ala bukan dia je yang tak tahu.. kawan-kawan lain pon tak tahu..uuwaaaaaaaaa..... biarlah tu hal masaing-masing..


Berbalik pada faizal ni, aku pernah pergi umah dia kat muar. Masa tu aku pergi dengan zam masa tu memang best sebab dapat kenal dengan lebih rapa dengan keluarga dia. Aku kalau dengan dia jenis yang tak kisah lah...

Sedangkan lidah lagi tergigit.. ahaks.. kita orang kadang-kadang penah gaduh.. ermm tapi tak lama lah sebab ke mana ke kita orang pergi mesti bersama. So kejap je marah tu.. ada satu hari aku bengang gak lah.. masa tu nak pergi makan, aku tunggu lah kat bilik dia.. lama gak, pastu dia tak muncul-muncul. Perut dah lapar apa lagi aku terus balik bilik dan baring atas katil. Dah tak ada mood nak makan.. tak lama selepas tu dia tepon aku dan ajak aku makan. Dia cakap dia tunggu kat bawah.. aku turun lah sebab lapor wei.. turun jew dia minta maaf.. ilang marah dah..tak nak lah gaduh-gaduh.. kita orang kan best friend...



selepas faizal, aku akan ceritakan best friend aku yang lain, sepeti aqmal, rieezal, pty dan ramai lagi.... tunngguuuuuuuuuuuuuuuu

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky