- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Khamis, 20 Mac 2008

graven yulius bata.. my friend


Kali ini aku nak kongsi cerita tentang sorang lagi kawan dan juga sahabat aku dia upsi. Nama dia bagi aku pelik lah gak..GRAVEN YULIUS BATA. Kadang-kadang aku panggil dia GYB = gay boy..huhuh…lawak jew..ahaks.. dia ni budak sabah... pelik kan..tapi benar..ahaks. dia ni seorang yang penyanyang kot..ahaks jangan lebih-lebih nanti dia perasan lah pulak. Pernah banyak kali aku cakap kat dia yang perangai dia macam bapak aku. Entah susah aku nak cakap, tapi aku dapat rasakan persamaan antara dia dengan bapak aku. Contohnya, jenis yang tak kisah dan kadang-kadang amik berat. Kalau aku ada masalah gak dia akan tanya sama ada aku ada masalah atau tidak. Tapi aku selalu cakap tak ada pe2 yang berlaku. Hehehehe... dia ni ada kawan rapat nama dia yani. Yani ni budak johor, sama dengan aku lah.. tapi dia dok pontian aku johor bahru. Nak kata diorang kapel tak taw ek kapel ke tak? Tapi mcm kapel sebab selalu dia orang sama2. kadang-kandang aku jumpa kat library. Bila ditanya dia orang ni kapel ke x? Ermm..jawapannya tidak..ahaks tapi aku dapat taw mcm kapel jew..ahaks..tak taw lah betol ke x? Ahaks... ermmm ramai kawan2 ckap macam tu graven..


Panggilan yang aku suka panggil dia adalah grave [batu nisan kan?] ahaks... dia kadang2 marah aku panggil mcm tu. Tapi aku suka panggil mcm tu sebab senang nk sebut..ahaks. tapi lama dah biasa kot. Aku panggil je dengan nama tu..eheheh.. aku suka panggil nama kawan2 yanglain dari yang lain sebab apa ek? Sebab dia best....ahaks.



Mula perkenalan aku dengan dia, lewat dari aku kenal kawan-kawan lain. Graven masuk ke upsi lambat sebab dia panggilan kedua iaitu 3 minggu lewat dari aku. Mula-mula memang xkenal dan rapat sebab kami lain kelas. Memang susah nak jumpa. Kalau nak cite macam mana aku kenal dia, mmg aku lupa dari awal macam mana.. aduiiiii migran aku dibuatnya bila di suruh pikir benda2 yang dh lepas ni..uuwaaaaaaaaaaaaaa...


Tapi yang pasti aku rapat dengan dia masa sem 2 gak, sama dengan faizal. Lama-lama kita orang jadi best friend.huhuhu... semua berlaku dengan pantas..nk cite dari mula memang susah dan aku ni jenis yang pelupa..ahaks...


Kalau korang nak taw, graven ni penah datang umah aku kat johor.. dia dok sana dalam 3 hati kot..aahks..maknanya dia dah kenal pameli aku dan dah dapat jumpa adik kembar aku..huhuhu dia ckp memang susah nk bezakan aku dengan adik kembar aku jika tak ada tahi lalat di dahi. Ahaks..ermmm pastu cara dia nk bezakan aku adalah melalui berat badan. Adik aku berisi sikit..ahaks... semasa jumpa dengan pameli aku mula-mula dia ni pemalu, selepas tu dah ok dah.. dpat bual2 dengan kuarga aku.. abah aku peramah sangat2. mak aku pon lawan dia sangat2..aku pon lega bila kuarga aku layan dia dengan baik.. graven terima kasih sebab ikut aku balik dan berkenalan dengan kuarga aku.. thanks sangat2..


Apa lagi nak diceritakan tentang graven ni ek.. oohh ye..pasal gaduh ek.. nama pon best friend mesti ada konflik sikit.. aku penah gak gaduh dengan dia kot..huhuhu.. bila mood xbaik, dia diamkan diri dan jadi pasif dan cuba nak jauhkan diri. Aku bila ada orang nak jauhkan diri dari aku, aku akan jauhkan diri gak..ahaks.. tapi kejap je dah xlama dah.. sebab xsuka gaduh-gaduh..buat penat je..aahks.apa2 pon we best friend 4 ever,....

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky