- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Jumaat, 10 Julai 2009

Hari Ini : 10 Julai 2009

Hari ini aku pergi kl selepas balik daripada jumpa Dr seri lanang...aku punya penasihat akademik...lepas tu aku pergi Kl nak selesaikan kes 10 tahun lalu...entah lah...ada masalah yang aku fikirkan sudah selesai..bila aku ingat balik...air mata aku mula menangis..aku tak nak ingat balik...bila aku ingat balik, aku dituduh pembunuh, aku kembali menangis


AKU BUKAN PEMBUNUH, tapi kadang kala aku rasakan diri aku ini seorang pembunuh, aku menyebabkan atas kematiannya...aku rasa serba salah sehingga menyebabkan diri aku dihina, dimaki dan dicaci...aku benci dengan diri aku..aku sudah pasrah semuanya kepada ilahi..tetapi itu 10 tahun dulu ketika aku 13 tahun...tetapi kini aku telah kembali seperti insan biasa


aku ingin berdiri teguh dengan dua pasak kaki aku ini...aku tidak mengharapkan apa-apa kecuali kemaafan daripada mereka...bukan aku yg menyebabkan dia pergi, bukan aku...aku berkali-kali cuba menafikan kata-kata itu..tetapi aku terus aja menitiskan air mata…


kepada Liza, walau berjuta tahun kau pergi, aku tetapi selalu ada disamping mu dan sentiasa kenangkan dirimu…diri ini tidak lengkap dengan kehadiran Liza…tapi kenapa cinta ini dihalang oleh mereka, kenapa aku yang dipersalahkan dengan pemergian mu…dengarkanlah rintihan hati yang kian terguris…


Akak Sari sudah menceritakan segalanya kepada aku, dan dialah yg sms aku suruh datang ke kl kerana ada benda yang ingin dibicarakan..aku terkejut sewaktu menerima sms daripadanya…aku terpaksa menipu kepada kawan2….dengan mengatakan berjumpa dengan seseorang…tetapi sebaliknya aku berjumpa dengan kak Sari…kebencian mak dan bapakmu Liza tidak akan pernah terhakis..


Bayangan parang yang cuba dihinggap ke kepala aku masih lagi terbayang-banyang…seolah-olah bapak mu ingin membunuhku…ya aku tahu ketika itu usia aku masih lagi 13 tahun, tetapi masih segar dan tidak pernah luput walau setiap detik…


Biarlah kerinduan ini bersamamu untuk selamanya meskipun aku gagal untuk melembutkan hati mak dan bapakmu, buat kak sari terima kasih kerana memberikan aku keyakinan untuk hidup dan memberikan aku hadiah yang diberikan kepada Liza meskipun lewat hampir 10 tahun, tetapi aku faham dengan keadaanmu yg tidak mengizinkan…


Aku pulang balik ke UPSI dengan hati yang sedih teramat sgt…ingatkan ingin stay di kl dan balik keesokkan hatinya, tetapi hati aku resah dan gelisah dan aku terus pulang ke kolej…

Klik ini : Downdload Lagu

Artikel Ilmiah

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky