- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Selasa, 20 Oktober 2009

A Moment To Remember - UPSI



Siap sudah thesis ku, dan kelas ku di UPSI pun dah siap abis...hehheheh...ini bermakna kehidupanku d UPSI akan berkahir...terasa sedih pulak nak tinggalkan upsi..kenapa ek? teringat pertama kali aku menjejakkkan kaki di UPSI....satu manusia di sana pun aku xkenali...batch aku,aku sorg yg masuk....pandai2 bawa diri la...

kini dah empat tahu aku bergelar mahasiswa, akhirnya aku melangkah keluar dari gerbang ini..uuwaaa...alangkah sedihnya bila mengingatkan hidupku di UPSI akan berakhir....


Walaupun aku baru 4 tahun di UPSI, tetapi terlalu banyak kenangan yg xdapat aku lupakan seumur hidup. kenangan bersama rakan-rakan, aku berjumpa dengan kawan baik aku, gelak ketawa mereka...di UPSIlah aku mengenal erti hidup sebenar.......rupanya terlalu luas dunia ni...










sebelum aku mgenali dak2 kls...aku berjumpa dgn housmate aku dan roomate aku...mad, azmi, khairul, sharil, sharul, kemey dan mizie....korang housmate aku yang paling best....kat sebelah ni pic kemey je aku ada..huhuhu....sowi korang...







dengan itu, kisah ku bermula di upsi, di dalam kelas dak yg aku kenal pertama kali adalah mizi yg sengal..huhuhuhu...lepas tu baru nizam, yg duduk disebelahnya...ingt lagi masa tu kelas prof bukhari...lepas abis kelas aku, nizam n mizi makan kat kedai abuya...masa tu mereka berdualah yg aku kenal dulu daripada dak2 bm yg lain...





dari perkenlan yg xdisangka, akhirnya kami semua menjadi rpat.. mngkin jodoh kami bertemu di upsi...semua kawan2 sempoi dan satu kepala, walaupun ada ketikanya kiris berlaku...tpi kami tetap bersatu (Nana N The Geng, 2009: Naluri Silamku Nana).




biasalah, bila dah berjumpa dah makin rapat...huhuhuh...dah makin jadi giler...nih geng2 dak gile yg selalu membuatkan hidup aku happy di upsi...thanks u all..never forget this moment..siap berpayung lagi di bawah blok...si mas tu asal bertopi keledar....aneh tol...


masa ni xsilap aku sem 2...adoii...pelik masing2 tunjuk bukan2...masa n i baru mula2 nak kenal..begitu juga dgn aku...aku masih baru mengenali faizal yg sekarang ni jadi kawan baik aku....mmg bnyk kenangan masih buat projek ni....sangat2 banyak kenangan...





bob, syed, peyja dan jemek....huhuhu..kawan2 ku yg sering mmbuat onar di dalam kelas... walaupun nakal, mereka tetap berakal (Azmi Mohd Sofian, 2009: 295 Khar).






Acu atau nor shahida md yassin....seorang gadis yg sering digosipkan denganku kerana keakraban kami...namun kami berdua hanyalah sebagai kawan dan tidak lebih dari itu...diharapkan penjelasan ini dapat memberikan kpuasan hati semua (Md Hasrul, 2009: Diari Yang Terluka).








Persahabatan itu ungkapkan yg sukar dijelaskan dgn kata-kata, namun semua itu lahir dari hati yg ikhlas dan tidak terungkapkan.
(Md Hasrul, 2009: Lu Pikirlah Sendiri)






Jangan sekali lagi menggosipkan kami (Nisha,2008: Hati Kesepian), Mungkin itu yg cuba disampaikan oleh nisha apabila aku memaparkan pic ini kepada rakan2...





Menurut Tarmizi Bin Abu (2009: Next Top Model), yos kami menang akhirnya....huhuhuh...inilah yg aku n the geng dapat...sepanjang diupsi, tak terkira dh berapa kali aku msuk xplorace...aku sukakan cabaran dan lask...itulah aku..harhar...




Kenangan ku sewaktu mengikuti program rafting...di sungkai...huhuhu...best sgt2...kenangan yg xdapat dilupakan..bersama faizal, abg asyik dan rakan2 baru yg aku kenali...



Terlalu banyak untuk dikongsi bersama sewaktu berada di UPSI...hanya helaian ingatan yg mampu aku lembarkan dalam diari ingatan. kepada kekasih ilmu UPSI, kita akan bersama untuk selama-lamanya...in memori...




Ada kalanya sedih mengumit kita tatkala terasa dengan pelbagai sindiran dan teguran, tetapi itu semua menjadi asam garam kehidupan. wahai waktu, kenapakah dikau terlalu cepat berlari. di saat memori hidup inginku bina.




Dengan waktu, satu persatu dunia aku teroka..graven dan faizal telah aku temui di UPSI..dan kemudiannya menjadi rakan baikku (Md Hasrul,2009: Best Friend For Ever).Graven dah berkhawen dan beranak pon..semoga graveb dengan yani berkekalan amin...





Saljie dengan langkah alam pecintaan...semoga percintaan mereka kekal ke jinjang pelamin dan selamanya (Md Hasru,2009: Ketulusan Hati)..masa ni hari jadi salji kita orang sambut kat kafe khar.






Mawi dan Azrul serta din yg menambahkan kegawatan kelas..hahahar...thanks a lot korang dari ketulusa hatiku...memang bnyk kenangan walaupun ada kalanya kita mendiamkan diri..tapi dengan mendiam, bnyk yg dapat kita tahu apa yg disenyapkkan itu.




Ingatan ini harap untuk selamanya...sesiapa yg lupa ingatan, di maafkan...huhuhuh,....ni sewaktu kem jati diri di Grik...





Dalam Kenangan...sebuah gambar yg diabadikan setelah selesai melaksanakan satu program bahasa Melayu.




Budak sengal....nk buat mcm mana...walau sengal kawan aku gakk kecian korang, mcm xsiuman je...xpe la...xpayah kutuk..kutuk2 pon kawan aku gak..huhuhuhu...jangan mare ye...ahaks




Kenangan Bersama sewaktu di UPM, seminar bahasa melayu anjuran pelajar semester 5, Fakulti pendidikan, Pengajian bahasa melayu (2008).






Rafting anjuran Pusat Kesihatan UPSI, 2008. Masa ni aku, faizal dan abg asyik yg p...wah nak main
lagi..ahaks..bestnya...kenangan bersama abg asyik yg tak dapat dilupakan... rindunya...





Antara wajah2 roomate n housmateku yg sengal sedunia..hahahha

Wan ADALAH rOMEATE terakhirku....hope wan dengan lisa berbahagia selalu ya....thanks 4 everything







SI mata jepun ni namanya khairul...baik ....hope berjaya satu hari nanti...jgn selalu gaduh2 dgn awek ko k..ahaks





Inilah budak yg paling sengal asyik2 soh aku carikan awek tok dia..hahhahaha..aku mana tahu taste ko..kang salah pilih susah...sellau kalau on ym..asrul awek satu...mcm dah terdesak je..hahaha..sowi kan dh kantoi..pe2 pon thanks ye dan..ahaks






setelah semuanya berlalu, sekejap saja 4 tahun berlalu...sekarang saat2 akhir kami berada di upsi...aku sedih mengingatkannya, tapi kami semua telah bersedia untuk masuk ke alam baharu. alam penddikan, menjadi seorag guru yang berwibawa (Ridzwan, 2009: Rommateku Yanag Gila).


jgn dilupakan kenangan itu, walau seketika, ia amat bermakna untuk diingati (Roslan Daud,2009: Jejaka Pintar). setiap detik yang tak terlupakan harus dingati walaupun ianya pahit. aku kenali hidup di UPSI, aku kenali dunia di UPSI, aku kenali hati budi di UPSI.. Sebelum ini aku hanya sebatang pokok yang rendang dan tidak bebuah, hanya mendapat cahaya matahari dan air hujan... aku di jaga dan dibelai dengan cukup baik, tetapi setelah aku berjauhan dari tuanku (mak abh) aku mula mengerti hidup sendiri..aku perlu mencari cahaya matahari dan air sendiri...aku tahu aku perlu berdikari..kini aku mampu untuk berrdiri dengan dua kaki...


sem hadapan aku akan praktikal, di tapah. kami semua akan berpraktikum bersama2...kawan2 yg seangkatan dengan ku, aku harap kita semua akan melakukan terbaik untuk praktikum nanti. jia you...



Patritkan abadiku dalam kenanganmu walau seketika....A MOMENT TO REMEMBER



7 Comments:

  • yup..sedar tak sedar da nk lambaikan tangan untuk meninggalkan UPSI..

    :'(

    By Blogger Roslan Daud, at 20 Oktober 2009 1:45 PTG  

  • sedih juga....ermmmmmmmm

    :(

    By Anonymous Tanpa Nama, at 20 Oktober 2009 5:10 PTG  

  • hemm memg UPSI dh jd a moment to remember..too much memories we leave here..sedih juga bt we have to keep movin on..btw,keep in touch k

    By Anonymous ocTovia@e^yaN, at 21 Oktober 2009 4:24 PTG  

  • sokong 100%...walaupun sekejap tapi terlalu lama kita mengharungi masa di UPSI...rindunya pada kau orang nanti

    Ida

    By Anonymous Tanpa Nama, at 22 Oktober 2009 10:09 PG  

  • hahahha.....baru kau orng tahu semua..aku pun sedih sgt2...abis tu nak buat mcm mana...tapi aku xakan lupakan korang juga..memang dah jadi salah satu kenangan dalam diriku...

    By Blogger Asrul aka YaGaMi LaiTo, at 22 Oktober 2009 10:24 PG  

  • ya..kenangan yang tak terlupakan..aku setuju

    By Anonymous Tanpa Nama, at 23 Oktober 2009 11:44 PG  

  • bermula langkahku diUPSI kini ku kenali dirimu dan rakan-rakan, tanpa gelak, sedih dan tawa, itu bukanlah dirinya, kau selalu memberikan gambaran yang meriah dan memeriahkan. ada kalanya dirimu dirundum kekecewaan, tapi kau bangkit bagaikan lalang. itulah hasrul yangku kenali. terima kasih kerna mengabadikan kenangan kita semua di dalam A moment To Remember..

    Ika

    By Anonymous Tanpa Nama, at 24 Oktober 2009 9:54 PG  

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky