- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Jumaat, 19 Mac 2010

Luahan terbuku

Tidak seperti hari biasa, aku takut jika hari itu menjelang kembali. setelah hampir 3 tahun, dia pergi meninggalkanu, tiada penggantinya walau sesaat. hati ini masih lagi mengingat saat bersama dengannya, saat aku menemani hari-hari terakhirnya. bertapa pilu dan kecewa kerna aku tidak dapat berbuat apa-apa. aku bagaikan pinocio yang hanya tahu melihat tanpa mengenal jerit perih ayah yang menciptakannya. aku bagaikan seorang ibu yang hanya mampu melihat saat ajal anaknya tiba di depan mata.

Ya Tuhan, kuatkanlah semangatu. andai itu takdirnya, telahku terima 3 tahun yang lalu. tapi kenapa saat itu genap bertahun, aku mula dihantui rasa yang sangat sakit. apakah ini dugaanku, aku reda dengan pemergiannya, namun berikan aku runang Ya Tuhan untuk membina hidup baru. memang di luar aku kelihatan ceria dan gembira, hakikatnya di dalam hanya KAU yang tahu Tuhan.

tak tertahan diri ini saat membaca diari terakhirmu. tiap kali hati tergerak membuka, aku pasti tidak lepas merenjiskan rembesan air mata. oh malam, kenapa hari itu akan aku tempuhi lagi. cukuplah pelbagai tomahan dan cacian yang aku terima. tapi aku tidak salahkan mereka, memang betul, kau pergi disebabkan aku. aku sendiri mengaku yang aku menjadi peragut nyawamu meskipun ada segelintir yang tidak setuju dengan pendapatku ini.

hari-hari selepas itu, aku lalui seperti biasa. bagai irama gendang berdentum saat kaki aku pantas berjalan. aku bernyanyi dalan hati dengan irama nada yang sedih. pernahkah aku lepaskan kau walau sesaat wahai kekasihku? tidak sesekali, tidak pernah dan tidak mungkin. saat kau katakan hanya maut yang mampu melepaskan kau dari aku, aku terus tersentak, aku terus menangis dan kelu tak terkata.

Inginu marah ucapanmu, ada benarnya juga. tapi siapalah aku ingin menghalang pemergiaanmu. benar kata orang, kasih pertama sukar untuk dilupakan, apatah lagi telah bersemi setelah bertahun-tahun lamanya. aku rindukan dia, aku rindukan dia, aku rindukan dia.

hati ini hanya menyebut satu nama wanita yang dahulu pernah bertakhta dalam hatiku. andai kau dengan nun jauh di sana, pasti kau akan marah kepadaku dan kau akan berkata, "telah tiga tahu aku pergi meninggalkanmu, tidakkah walau detik pun kau melupakanku?, tolonglah teruskanlah hidupmu dan kecapi apa yang kita impi dahulu"

aku tidak mahu dia marah, aku tidak mahu dia berkecil hati dengan sikapku. tapi itulah hakikatnya. walaupun ucapan sayonara seringku ungkapkan, namun dalam hatiku, tiada istilah selamat tinggal bagimu.

Terlalu merinduimu,
Asrul

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky