- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Ahad, 29 November 2009

Hari Ini : 29 November 2009

Salam...

Hari-hari aku bersama keluarga adalah saat yang paling indah..pelbagai telatah semuanya meningatkan kembali kenangan masa kecil...hari ini, aku sendirian duduk di kedai mamak sambil melayari internet, entah dengan cerita apa yang ditayangkan di star movie..tapi seronok juga menontonnya. dengan kelibat keluarga yang menjamu selera. hahahhaa...ketawa aku lihat anak kecil yang memakan roti canai, disampingnya ada ayahnya yang sedang leka menonton movie.

mana keluargaku? ermmmm....abh dari awal pagi dah tak kelihatan, kata mak abah pergi menolong kawannya mengecat kedai...mungkin mahu membuka kedai...mak pula, ikut along dengan zura antar adik bongsu aku ke asrama. kata mak, 3 anak dara pingitan nanti mahu berjalan-jalan di kota tinggi. ceh, tengok kain lah tu atau cari baju...pakaian di sana boleh dikatakan murah, kalau dibandingkan dengan johor bahru...mak dengan mulutnya rompong tiada gigi hanya menanti gigi palsu. hahhahahha...aku, adik dan along sering kali mengusik emak yang tiada gigi...iyalah, giginya itu telah tertanggal sewaktu xcident...hahahha...macam baby pulak mak aku dengan tak ada gigi.

insyaAllah minggu ni gigi palsunya akan siap. ehhehehe....rompong ya giginya..ahaks...mana pergi daha? ermmmm..entahlah mungkin ada dirumah emaknya...dia biasalah, dengan abang berniaga kedai burger di hadapan rumah...kalau korang nak tahu, memang sedap burger yang depa jual. harga murah, banyak bahan2nya, sos lada hitamnya mcm sos burger prosperiti mcd..perhhhh...sedap siot..huhuh...

mana perginya adik kembar aku? ermmm..sebelum aku keluar dari rumah nak ke kedai mamak, dia tgh siap2 nk pergi kerja..dalam kol 5 petang. sebelum tu kami tgk cite 2012 hhahaha...khai datang ke rumah aku...aku ingat nk dtg umh dia esok lusa, tapi dia msj aku otw...tak ke punya kelam kabut, dengan tak mandinya..adeyh..busukkkkk...ahaks...

lepas aku keseorangan di rumah, aku terus p kedai mamak, on9..nk ilang boring...itulah ceritanya...ahaks...nk cari keje cuti ni tapi ada ke keje sebulan? sapa ada keje tok aku? ahaks.....

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky