- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Khamis, 20 Mei 2010

Warkah Buat Warga SEMESTA

CORENTAN KU DI SMK SRI TAPAH















































































WARKAH BUAT WARGA SMK SRI TAPAH (SEMESTA)

Selamat Hari Guru, Cikgu....satu ungkapan yang aku pertama sekali dengar dan mungkin untuk seterusnya selepas ini. biasalah, asal smbut hari guru mesti ada hadiah, tapi bukan hadiah yang aku harapkan. apa yang aku harapkan adalah kejayaan anak didik aku. bukan belas kasihan yang aku perlukan, aku hanya perlukan senyumaan kejayaan mereka. (Tapi terima kasihlah kepada mereka yang beri hadiah tu...smpai xmuat moto...smpai minta tolong cikgu hanim antarkan hadiah2 kamu tu..huhuhuhu...tq ye)

andai tuhan itu biasa memberitahu kalian semua betapa aku syg sangat2 mereka ini terutama kelas 4r dan 4h, akan kau kotakan seluruh kota babylon jika masih wujud lagi. namun semua itu belum tentu pasti.

sudah takdir tuhan. setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan. setiap kegembiraan pasti akan ada kedukaan. antara air mata dan senyuman pasti akan ada tangisan. jka tangisan itu tulus, aku mengucap jutaan terima kasih andai diri ini diterima seadanya.

ada manusia tidak sempurna, seperti aku juga...ada kalanya surut di padang pasir, adakalanya terbit air di belukar kontang. andai pasti kemarau itu datang, bawalah segutang air agar dahaga yang menimpa dapat terubat kekeringan dengan kebasahan. itulah lumrah manusia, dari kota mekah terus ke kota madinah Nabi Muhammad berhijrah,
itulah aku bersunah pada yang dilakukannya, berhijrah dari satu tempat ke satu tempat dengan jihat untuk melihat bangsa ku berjaya dan berilmu...andai lintah itu hitam dan bias menghisap darah, aku pula hitam dan bisa menghisap kenangan.

Sri Tapah, tidak sesekali akan aku lupakan kerana telah sebati dalam kehidupanku. biarlah dunia tahu akan keberadaanku dibumi tapah, dengan itu akan kau tahu aku terlalu berhaga jika aku tiada lagi disisi.

bila ada, kita hanya menutup sebelah mata, bila tiada, terkenang-kenang nun jauh di sana. kepada pelajar 4r dan 4h yang cgu sayangi, belajar lah bersungguh-sungguh, dan berusahala untuk kehidupan kamu. cgu hanya mampu memandu kamu, tetapi cikgu tidak mampu memberikan kejayaan kepada kamu. semua itu hanya terletak pada diri kamu sendiri.

"Jangan result peperiksaan SPM sudah keluar, baru kamu akan menyesal"

inilah ungkapan yang cikgu seringkali ingatkan. tolong ubah nasib kamu dan keluarga kamu. ada apa2 msj2 lah cikgu dan cgu boleh tolong seadanya...tidak kira kamu 4r, 4h, 4s dan tingkatan 5 sekalipun..semua warga SEMESTA cikgu syang...tidak bermakna ketidakberadaan cikgu di SEMESTA, cikgu tidak boleh mengajar kamu. cikgu boleh menjadi rakan, abang atau bff kamu sendiri. berilah peluang kepada diri kamu untuk berjaya ok...

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky