- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Ahad, 19 Disember 2010

Moral Of This Story: Senang je masak rupanya!!!



Masak???? Bila bab cerita masak, menang aku tak pandai masak dari dulu lagi. Yang aku tahu masak, cuma maggie, air dan telur. Masak nasi???? hampeh, mesti jadi bubur, xpun akan jadi beras balik...pernah hari, pensyarah aku minta pendapat tentang sesuatu keajaipan pada pendapat aku, aku jawab la masak...coz masak tu main campak2 jew, tup2 sedap dan boleh makan. kawan lain terus tergelak. aku cakap benda yang betul, memang aku tak pandai masak, tapi aku belajar macam mana nak masak. Bak kata mak aku , kalau bini tak dapat masak coz bersalin, aku leh tolong masak.

Sebab tu lah aku nak hidup berdikari berjauhan daripada keluarga. Walaupun hati aku ni memang tak leh dok jauh daripada Family, tapi dah hakikatnya aku sangat2 merindui mak, abah, along, acik, adik, zura, daha dan terutamnya si budak kecik, damia. aku terlalu rindu gila pada mereka. Entahlah ada jiwa sentimental sikit la...bis aku nak lepas rindu pada siapa selain daripada keluarga tercinta.


Rindunya pada family aku, memang tak boleh dibayangkanlah. Tapi sebagai lelaki macho, perasaan itu aku buang tepi2 (Poyo tol aku ni...hahahhah). Berbalik pada bab masak, ermmm...apabila aku hidup berjauhan darpada family, nak tak nak aku kena belajar memasak. Sekarang aku jauh di oversea kata orang, jauh daripada pandangan family. Pertama yang family aku cakap, jangan tinggal solat, jaga diri baik2 dan jaga kesihatan.

Ada kalanya aku telefon mak tok tanya resepi. Sapa kata masak tu susuh. senang aja, aku masak boleh je, sedah la juga....ahaks. Sekarang aku nak jadi chef la, hahhaha...best pulak masak.

VS



hahhaha..lawak2 mana ada aku akan pilih jadi chef. Masak pon tok makan sendiri jew...kalau org lain makan tak tahu pulak la sedap ke tak..hahahha...yg penting, aku nak wat terbaik dalam apa yang aku lakukan..Impian aku dengan adik nak bukak kedai makan. so doakanlah kami ye..ahaks...harap2 berjaya la..amin..

Moral Of This Story - Mulanya aku ingat masak ni susah, so mind set aku cakap masak susah la. so aku tak reti masak la...Tapi bila aku paksakan diri aku tok masak, mind set aku berubah. So, kesimpulannya, jgn cakap susah sebelum kita cuba sesuatu itu. ok kawan2..Gud Luck

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky