- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Sabtu, 22 Mac 2008

parut vs tahi lalat

selamat pagi semuanya... hari ini aku nak pergi kampus ada ceramah... sape nak ikut.. jom ar.. tapi kene bayar lor.. huhuuh.. xpe2 yang penting ilmu tu..ahaks... [tol tol tol] kali ini aku nak ceritakan sedikit demi sedikit demi aku.. di episod tahun lepas ahaks..aku dah ceritakan tentang adik kembar aku kan..hehehhe.. kali ini aku secara peribadi nak ceritakan tentang diri aku.. tapi ini cuma sedikit je lah ye..ahaks..

kalau korang perasan, kat dah aku ada tahi lalat sebelah kanan.. cuba tengok betol-betol..hehehe... kata orang-orang tua, kalau ada tahi lalat kat situ maknanya dia ni jenis yang suka mencari ilmu.. ye ye je kan aku ni..huhuh.. tapi bukan aku ckp ek, orang yg dah mkn garam dari aku dan korang sume..huhuhu..patutlah kene darah tinggi.. maaf atok nenek..hehehe...silap ari bulan kene sekeh aku ni kang..ahaks..gurau je..bak kata pepatah aznil haji nawawi.. wah masuk juga nama dia ni "apalah erti hidup tanpa senda dan gurau" dipetik dan diubahsuai daripada rancangan macam-macam aznil..ahaks.. teringat aku pengajian am masa STPM dulu.. naseb baek dapat A.. time kasih cikgu rozila dan cikgu saravanan..sayang cikguku semua..ahaks..oopppsss..larrrrrrrrrrrrriiikkk..

aku dah cite pasalh tahi lalat aku kan... kalau korang perhatikan pic adik kembar aku lak, dia bukan ada tahi lalat, tapi dia ada parut kat dahi sebelah dahi kanan..sama tempat tahi lalat aku.. kisahnya begini.. aku memang terjal giler masa kecik dulu...memang mcm toyol @ setan la..alamak cian aku..ahaks.. xpe2..tu dulu k..sekarang ni aku baik sngt2..uuwaaaaaaaaaaa.... terpuji plak diri sndiri.. apa nk cite ek.. lupa lah..oohh ye pasal parut adik aku ye.. dia tu ada parut sebab aku tolak dia dari katil 2 tingkat. huhuhu

xsilap masa tu umur kita orang dalam 5 thn kot..memang aku xboleh lupa lah.. sebab ini perkara pertama yang buat aku cuak giler..ahaks.. ermmm.. masa tu kita orang main terjun-terjun taw dari katil tu..tinggi pe..masa tu kita orang comel2 siot,..ahaks..
mak aku masa tu tengah masak kuih tok jual kot..kat pasar malam.. kita orang tukar-tukar lompat lah..sekali aku dah lompat dia nk lompat takut, aku naik atas pastu aku tolak dia..uuwaaaaaaaaaaaaa [jahatnya aku].. dia xready lagi nk terjun..huuh.. tup... pale dia terhantuk kat simen tau masa tu.. aku ingt sikit jew..sebab dia senyap jew.. pastu bila nampak darah jew dia terus nangis.. cuaakkkknya aku..

nak xnak kene bagi taw mak aku.. aku mula lah membebel.. tu yang dia suh bapak aku balik..masa tu xde henpon..dia soh orang panggilkan.. uuwaaaaaaaaaaaa... aku memang dah cuak..takut adik aku ada pe2 je [ye ye jew padahal takut kene marah n pukul] ahaks... entah lah aku kene marah lor..sangat2 smpai sakit tinga aku.. entah lupa aku kene pukul ke x? rasa2 xkot.. adik aku kene jahit kat tahi tu..

abis balik dari sepital, kat umah aku pelok adik aku.. aku cakap kat dia, sakit x? dia cakap sakit.. masa dia sakit tu lah aku jaga dia.. syg jaga aku kat dia kan..
so swwwwwwwweeeeeeeeeeeeetttttt... tulah kisahnya..:D

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky