- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Ahad, 15 Mac 2009

Jihad Race - ULTIMATE RANGES


Assalamualaikum semuanya...

semperna hari explorasi islam anjuran kolej harun aminurrashid yang berlangsung 14-17 mac 2009,  perbagai pertandingan diadakan antaranya ialah xplorace iaitu jihad race. aku masuk dalam pertandingan itu beserta dengan 4 orang rakan yang lain..iaitu faizal, mizi, gapor dan 
graven. check pointnya adalah seluruh kawansan sekolah iaitu 3 blok bangunan kolej, pintu masuk dan tangki air..penat memang penat, tapi seronok sangat-sangat. masa inilah semangat berpasukan dapat ditonjolkan. aku dengan 4 orang kawan-kawan yang lain memang syok lah walaupun kami hanya mendpaat temp
at yang ke 3..ahahahhaha...





Inilah keadanya sebelum jihad race dimulakan. tepat jam 5 petang semua peserta kompol...tgh dengar arahan..hahahha..




inilah 4 orang geng aku. masa ni sebelum memulakan race..kita orang kene jaga belon berisi air (sbg amanat).  setiap peserta kene jaga sebiji belon.hahahha...





karnival eksplorasi islam di KHAR diserikan lagi dengan jualan daripada peniaga yang menjual pelbagai barangan...hahaha...sedap2..ni kedai makanan jenis fish cake...uuwaaaa...





check point yang pertama..kami kena
soalan yang tanyakan..ada macam2 soalan dan setiap soalan berkaitan dengan islam.. aku tak ingt kat soalan ni dia tanya apa ek..apa yg pasti, kalau betul jawab soalan..kami akan diberikan sebiji belon setiap check point dan harus dijaga..ini bermakna, akhir chekck point setiap orang ada 2 belon...huhuhu..sesah nak bawa lor... badak ni tanya soalan apa ek...ermm..doa yang mustajab dilakukan..hahhaha



gaya-gaya membawa belon..hahahha...supaya tak pecah..sambil tu siap posing plak korang..amboi2...ahaks..



hahahah...ni check point kedua...apa soalan dia ek..oooo...dia tanya lima nama orang terawal yang memeluk agama silam..hhehe....berulang2 jawab..hahaha..sebelum jawab soalan aku amek gambar dlu..huhuhuu...wei, jawab soklan jangan salah k..ahaks..dak baju hijau tu hampeh, xde pen soh sain..huhuhu...sengal..nasib baik depan pejabat..ada gak pen leh pinjamm...


alamak..muka tengah penah...yg ko amek wat pe mizi..heheehehe..gapor asal muka ko nampak blur jew...tgh pikir jawapan ek..graven lak asal pandang bawah..xtaw bantai jew..ahaks






hahahha..betapa susahnya nak bawa belon berisi air bila bilanganya bertambah..huhuhu...tah macam apa plak..ahaks.. pic yang lagi satu tu, check point ke 3...huhu..sebelah tangki..nasib baik yang jaga check point tu junior aku masa kat skolah..leh kaw tim..hahaha...simple je soalan dia bagi, apa ek soalan dia...oo..ye tarikh haritu dalam kalender islam (17 rabiulawal)...




masa ni aku cuba nak buka soalan check point seterusnya..tapi terkoyak dua plak..tu yg kene sambung n baca balik..heheheh...apa lah..depa gam kertas tu kuat2...dah lah kertas dia kecik..susah lah nk bukak..sengal..hahahhaha






berlari menuju ke check point ke 4..hhuhuhu..iaitu kat tempat pak guard..huhu..penat siot..hahaha...tgk lah tak tentu arah kita orang..mcm orang gila dengan pegang belon lagi...hampeh tol...hahaha..tapi seronok lor...hahahahhha



penatnya..graven tgh baca soalan tok check point seterusnya yang susah nak faham..berbelit2..hehehe.. pegang belon tol2 k..jangan smpai pecah..hehehe...dh mcm power ranges plak..sama mcm kumpulan kami..ultimate rangers..ahahahah




akhirnya setelah baca soalan ke check point terakhir, ultimate ranges pon bergegas untuk meneruskan misi..ahhaha..mcm poser ranges la..kami berlima plak tu..huuhu...lari jgn xlari..ahaks..aku yg depan sekali..aku lah yang mengepalai pasukan ultimate ranges...go go power ranges...ultimate rangesss......hahaha... teringat masa budak2 suka sangat cerita power ranges..pelik aku...huhuhu..






akhirnya sampai juga check point yg terakhir...soalan tok check point yg trakhir ni agak mencabar skit la..huhuu..soalan dia, dia suruh beri maksud2 surah al-fatihah..aku lupa..huuhu..aku taw separuh jew..ahaha..yg jawab faizal..ahaks..tgk tu, aku pegang 3 belon...
hahaha...diam2 xdiam..dh hampir sejam kami bermain..hahhaha..
dh abis dah..cepatnya..ahaks...


 
wei, tolong aku wei..aku sesak nafas..huhuhu..xlarat dh wei..kaki aku sakit..heheheh..xde sape nk tolong pon..si budak dua ekor ni pandang len plak..mcm xnk tolong jeww..sape nak tolong aku?






wajah-wajah kepenatan..hahahaha..penat wei..tapi masing2 stil memberikan pose yg menari..aku xfaham lah asal gapor(baju biru) asyik menagok dagu jew..huuuhu..ada masalah ek..ahaks


















taw korang penat..huuuh..tapi dapat no 3 jew..hampeh.a.ahaks..tapi xpelah ek..asalkan happy dan menyihatkan...huuuhu...
pose terakhir..memang suka amek pic ek korang nie..hehehhe...xpe lah..dh penat kan..masing2 kuar peluh..hahhahaha..t mandi taw..tapi korang ajak p jogging nk gym ek? ok lah aku join jew..hehehhe,,best pe...ada kawan2 satu pale...layanzzzzzzzzzzzzzzzzz


ULTIMATE RANGES THE BEST...
(gapor,graven,faizal, aku, mizi)

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky