- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Selasa, 25 Mac 2008

hobi mak aku..episod satu


kali ini aku nak cite pasal mak aku lah..ahaks..aku rindu giler kat dia. dia dulu xreti nak sms2 taw.. sekarang sms dengan aku mcm pak we mak we jew.. ooppss.. aku dah ada kapel dah n dialah kapel terbaik aku.. aku paling syg dia sngt2..mak love..huhuh.. bukan ini aku nak cite tapi aku nak cite pasal hobi mak aku.. mesti korang nak taw kan..nk x? huhuhu

ermmm... yg pertama dia ni pandai menyanyi..huhu hebat taw dia nyanyi kalah korang..:D.. dia pernah masok bnyk pertandingan n dia ni juara bagi kategori vateren..ermm kalau ada satu kategori jew..dia pon juara gak..kalah org2 muda taw.. suara dia mmg tinggi.. dia dia suka lagu2 klasik tapi dia suka gak nyanyi lagu2 baru.. sebut pasal klasik ni, kalau naik kete tu, mesti dia soh buka radio chanel klasik fm.. bukan aku xsuka suka lah juga tapi baik2 xnk tdo dlm perjalanan aku tertdo..boring.. kalau lagu rancak2 tu ok lah juga.. klau aku or akak aku drive kete tu, kita org tukar chanel..tapi bila turn mak bapak aku kuar jln dia tukar balek chanel tu.. tau plak dia.. tekan2 tu..huhuhu..lucu sungguh mak aku.


pasal nyanyi ek..ermm mak dulu nk p kl tau tok jadi penyanyi.. dengan akak2 dia tu.. adalah dlm 2 3 orng.. suara adik beradik mak aku ni memang power2 lah.. yg pompuan fuh hebat siot.. nk p kl tapi xjd.. huhu..nk taw nape? sebab arwah nenek aku tak bagi. dia takut anak2 dia sesat kat kl. dah lah xde sedara kat sana dan masa tu semuanya xtaw apa2.. yg ada bakat jew.. tu yg xjd pergi sebab takut..yelah pompuan n tempat org yg xkenal..bahawa tu..


yg lelaki dulu pak cik-pak cik aku dulu nk wat band tau.. ala mcm band search tu.. nk tunjuk pic ada kat umah lor..aku sendiri tgk. fuh..rambut panjang2..sumenya kurus kering.. pakaian ketat giler..ala ala kumpulan rock lah.... tapi sekarang sumenya dah berubah, dah xkurus dah.. semuanya dah kawen n ada yg dh alim2 dah.. tapi kalau aku tgk pic tu, memang gelak sakan aku..aduh..kan dah sakit perut gelak kuat sangat..huhuh....

walau mak aku n the sisters and brothers xjadi penyanyi tapi dia org selalu gak nyanyi bila ada sedara or sepupu aku yg nyanyi.. terpegun aku bila tgk dia org nyanyi..



bukan mak aku n the sisters and brothers je pandai nyanyi.. anak2 dia org pon pandai tau.. kaluada sedara aku kawen, xpaya panggil penyanyi..cukuplah dengan sedara2 sendiri yg nyanyi.. pandai nyanyi lor.. akak aku pandai nyanyi,adik bongsu aku, abah aku pandai nyanyi gak tapi dia segan....adik kembar aku pon pandai nyanyi gak..lagu rock selalu..huhu...kalau aku mcm mana ek? huhuh..aku pandai gak lor.. kita org 3 beradik [aku, akak n adik bongsu] penah masok satu pertandingan yang sama taw.. xsilap kat cs [city square jb] ada 3 kategori jew masa tu.. sekolah rendah, sekolah menengah dan dewasa.. kita org masuk suka2 jew.. xde niat pon apa2..huhuh.. tanpa di sangka2 aku n akak aku dapat juara, adik aku tu no dua..huhuhu tulah kenangan terindah...pastu aku trus stop bila dah F5 n F6.. tapi F6 aku ikut nyanyian aktiviti sekolah je.. mcm permas idol and ada lagi la...

mungkin ini lah namanya kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi..huhuhu

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky