- HOME - IKUTI BLOG INI - FACEBOOK

Assalamualaikum...

Kehidupan ini bagaikan satu putaran yang sentiasa bergerak, umpama matahari dan bulan. adakalahnya kita merasakan panas dan adakalanya kita merasakan dinginnya malam. Bahangan mentari itu mampu membuatkan kita teguh berdiri dengan kaki yang kian lenguh. Dingin malam pula akan memberikan kita kesegaran malam dalam menghadapi dugaan disiang hari. Banyak dugaan dalam kehidupan, oleh itu setiap dugaan yang kita lalui memerlukan setiap ketelitian dan langkahan yang berhati-hati. Biar kita melangkah meninggalkan keseronokan dunia demi untuk kebaikan alam abadi.Insya-Allah.
Md Asrul

Create your badge

Jumaat, 28 Mac 2008

Isi hati seorang sahabat dengan air mata...

aku diminta tuliskan cerita kawan aku sorang ni kat dalam blog ni supaya dia nak semua orang tahu perasaan dia selama ni.. aku akan ceritakan sebab akulah yang tahu segala-galanya.. dia menyuruhku menulis tentang dirinya tatkala kami belajar di dalam kelas... bual2 kat belakang lah..huhuhu..mastu ada pembentangan.. cite ni sedih so..aku xnak wat lawak lah..tapi tak wat lawak mestid korang boring baca kan..uuwaaaaa...selang seli lah ye..ahaks..

namanya dia soh rahsiakan tetapi ceritanya akan aku ceritakan..sebelum tu... dia pernah meluahkan segala-galanya kepada diri aku ni..sehingga di menitiskan air matanya dihadapan ku.. tanpa aku sangka seorang lelaki yang boleh dianggap tabah dan gagah ni menitiskan air mata di hadapanku.. ermm..lumrah manusia.. sebelum tu ini ada teks yang dia tulis..huhuu..masa kat dalam kelas..korang bc btol2 ek..huhuhu tok prngajaran saja..k

" jangan diberi harapan itu jika hati bercelaru dengan pelbagai persoalan yang belum pasti. menyakiti hati seseorang begitu senang sekali, tetapi bila kita berbicara tentang hal-hal menjaga hati, orang kita ambil mudah. bila tuhan anugerahkan perasaan cinta dan kasih, layarkanlah ia hingga mekar mewangi seperti bunga yang berkembang dek baja dan penjagaan yang sempurna.

alangkah indahnya tatkala dua hati bersatu dibawah naungan-nya. hatiku dulu pernah tertaut dengannya dan perasaan kasih dan cinta itu aku layarkan dengan sepenuh hati, atas fitrah seseorang hamba Allah yang tidak pernah lari dari berkasih sayang antara satu sama lain. aku layarkan bahtera cintaku terhadapnya dengan penuh kejujuran, kubawa perasaan itu kepengetahuan keluarganya, sesuatu yang tidak terlintas dipikiranku. tuhan sahaja yang tahu bila aku mendapat lafaz cinta daripadanya. aku lakukan segala-galanya untuk mendapatkan cintanya.

tapi diriku tidak pernah lekang dari ujian tuhan yang Esa. cinta yang kulayarkan terputus di tengah jalan. apakan daya manusia itu cepat berubah. sesuatu yang aku tidak faham sehingga kini, kenapa sampai sekarang aku tidak dapat melupakannya. mungkin anda akan terkejut bila mengetahui bahawa aku masih sangat sayangkan wanita itu. perasaan cinta dan sayang dalam hatiku tak berkurangan langsung malah rasa itu semakin berkembang. terkadang diri terus dengan perasaan ini. menangis seorang diri kerana cinta yang dilayarkan tak ditiup angin cinta daripadanya. fikiran berserabut dengan pelbagai perkara. terfikir membunh diri..huh" wei kawan ko biar tol nk bunuh diri.. ermm..aku pon penah gak nak bunuh diri kerana cinta.. k lah aku sambung ek..

"cinta ini menyakitkan lebih menyakitkan bila diri terasa ditipu secara terang-terangan. bukan hendak merendah-rendahkan kaum hawa, tetapi inilah hakikatnya. seorang kaum hawa mempermainkan hati dan perasaan kaum adam. aku begitu sakit sekali, bukan sakit biasa, tetapi sakit yang aku alami adalah sakit yang tidak dapat aku tanggung sendirian. dimana perasaan seorang insan yang bertuhankan Allah sehingga sanggup membiarkan aku terkapai-kapai keseorangan"

krriiinngggg...dah abis kelas..mcm kat sekolah jew bunyi lonceng.. itulah sedikit sebanyak apa yang dia alami..korang fahamkan apa yang ditulis..huhu.. aku sanagt sedih bila tgk dia.. dia adalah best friend aku dan segalan masalah yang dia ada diakan cite kat aku dan seorang rakan kami.

kepada mereka yang pernah mengalami perasaan ini, sma dengan aku juga mesti sakit hatikan.. ermm apa2 pon..aku sentiasa bersamamu.. bersamamu, bersamamu walau kemana juah..[lagu iklan digi ni..huhuh] apa2 pon aku syg ko dan aku tak nk tgk ko menangis lagi ye..

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home


Assalamualaikum

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani
Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Widget edited by Anang

AsRuL @ YaGaMi LaiTo Search

Blog-blog aku :

AsRuL & YaGaMi LaiTo

Indah Islam Kerana Iman

Muzik Itu Duniaku


Blogger Help Templates Widgets SEO Tips
Blogger Help Templates Widgets SEO Tips


Blogger Trick
Blogger Trick


Blog Catalog
Mens Blogs - BlogCatalog Blog Directory

Doa Penerang Hati Memulakan Bacaan

Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu, wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku. Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Clicky Web Analytics Clicky